Reskompis hösten/vintern 2020!!!

27 sep. 2019 14:59
Visningar: 260
Hej!

Jag heter Sofia och är en 22årig tjej som är bosatt i den lilla staden Köping. Under våren 2018 var jag och en kompis två månader i Asien och jag har känt ungefär sedan jag kom hem att jag inte känner mig helt nöjd med resandet ännu. Därför tänker jag att efter nästa sommar är det dags för mera äventyr (lite tidigt planerande kanske men då hinner man få ihop pengar utan större problem🤩)

Jag tänker mig att resa så länge man känner för på plats, men antingen komma hem till jul eller strax efter nyår då jag planerar att börja studera vt 2021 (kan alltså vara nånstans mellan 2 och 4 månader ish, men hellre närmare 4 än 2). Länder jag är sugen på är bland annat Kambodja, Filippinerna, Malaysia och Thailand, men jag är väldigt öppen för andra eller flera förslag!

Under min resa vill jag främst sola, bada, festa och åka på roliga och spännande och roliga äventyr! Jag är inte så kulturell av mig att jag strävar efter att besöka massa olika museum etc, men känner att det kan vara intressant att iallafall få en liten inblick i hur det "verkliga livet" ser ut i länderna. Att gå upp tidigt och åka iväg på utflykt/äventyr ser jag inte som jobbigt utan mera som en självklarhet ifall det känns intressant och roligt (även om man festat hela natten lång🤪). Jag föredrar att inte ha som vana att sova bort dagarna, sova kan man göra på stranden under dagen om det behövs😉 Skulle heller inte ha något emot att införskaffa dykarcertifikat under resans gång😇

Jag beskrivs som en glad och soldyrkande partyprisse som är väldigt lättsam av sig. Jag är inte kräsen och heller inte rädd för att testa nya saker. Och som de flesta som gillar att resa så gillar jag att träffa nya människor😁 Jag söker i första hand en ressugen tjej i liknande ålder som mig, 19-25 år ish🤷‍♀️😍

Om det låter intressant och du är sugen på något liknande så skicka gärna iväg ett meddelande!! KRAM Sofia 😁
Medlemmen har tagit bort svaret
4 dec. 2019 18:29 (redigerad)
Hej Sofia!🤩
Jag och en kompis har pratat om o göra en liknande resa som den du beskriver och vi hade tyckt att de va såå kul o göra en sån här resa med en till person då vi älskar och träffa nya människor! Vi har oxå tänkt att resa runt i Asien och har haft i princip samma länder i tanken som dig, därför tyckte vi att detta lät perfekt! ☀️
Vi tycker verkligen att din beskrivning på hur du vill resa stämmer överens med hur vi vill resa!
Om du skulle vilja veta mer om oss så får du gärna höra av dig då vi gärna berättar mer om oss lite mer privat!😇😃😍