Reskompis(ar) Asien mitten av juli och augusti

29 mars 2015 10:47
Visningar: 131
Hejhej!

Jag heter Teresa och är en glad, positiv och driven tjej på 22 år som just nu bor i Karlstad men kommer från Trollhättan. Till sommaren blir jag äntligen färdigbildad ingenjör och ska iväg på en sommarkurs i Kina (Nanjing och Shanghai) under fyra veckor med start den 15 juni. Därefter vill jag ut på mitt första riktiga reseäventyr i Asien!

Jag är väldigt äventyrlig och vill se och hitta på mycket, inte enbart sol och bad. Jag skulle till exempel vilja ta dykarcertifikat under resan. Ett stort intresse som jag har är träning, så det skulle vara kul om du/ni har samma intresse eftersom jag skulle vilja träna en del under resan. Jag tränar just nu CrossFit och gillar även löpning.

Detta är som sagt min första riktiga resa så har jag inte många krav. Jag lämnar helst över reseplaneringen till någon som vet vart man ska vara i Asien under juli-augusti. Jag måste vara tillbaka i Sverige senast slutet av augusti.

Om detta låter intressant och/eller om ni har frågor så skriv gärna här först (så att andra kan se och hoppa på) och sedan även på Facebook: https://www.facebook.com/teresajohanssonlopez
3 apr. 2015 16:02
Detta låter mycket intressant då jag också letar efter en resekompis i juli till Asien
jag har semester juli från vecka 30 . Datum 20 till augusti
kunde vara rolig eller =)
29 apr. 2015 12:35
Hej!
Jag är en tjej på snart 20 år från Stockholm som vill hitta resesällskap till Asien juni-september ungefär. Jag började plugga i Stockholm hösten 2014 och vill passa på att resa lite nu i sommar då det är enda tiden jag har möjlighet till det. Tänker mig en resa som startar i Bangkok i början av juni för att sedan resa ner till Malaysia, Bali osv varvet runt typ. Hör gärna av dig om du skulle vara av att snacka mer, så kanske vi kunde resa tillsammans eller iaf ses någonstans :)
Hälsningar Sofia