resetips Nashville Memphis, New Orleans,Pensacola

Av Nirak
18 jan. 2018 13:26
Visningar: 652
Vi ska göra en roadtripp i maj.
Landar i Atlanta sen blir det bla Knoxville, Nashville,
Memphis, Jackson Pensacola New Orleans
vill ha massor av tips på vad vi inte får missa.
å annat som är värt att veta.
har bilat i USA förut så vi är inte helt gröna på det.
/Karin
9 feb. 2018 11:54
Atlanta - CNN , cola fabriken (museum) gamla OS byn.. i övrigt inte jättemycket att se i Downtown.
New Orleans - otroligt vacker stad! Finns swamp tours att göra för att se alligatorer, likt de som finns i Florida, är en jättekul upplevelse. Ta den gamla spårvagnen i staden och åk runt, perfekt sätt att se stan. Låter konstigt men kyrkogårdarna i staden är berömda, de är väldigt speciella och de ordnas sightseeing turer till kyrkogårdarna,.. värt ett besök..
Nashville - huvudgatan med alla live country barer.
Memphis - Mississippi river tours om man vill ha en amerikansk turist upplevelse samt fantastiska Graceland.
Av Sanher
1 apr. 2018 16:22
Hej! Jag och min syster åker till Nashville i juni och tillskillnad från er har jag lite dålig koll... Vi tänkte vara i Nashville i ca 4 dagar och sedan hyra en bil och bila ner mot New Orleans. Hur många dagar bör vi lägga på att köra i en inte allt för stressig takt mot New Orleans? och vart är bra ställen att stanna på vägen? Vi tänker oss att köra de lite mindre vägarna. Och tycker ni att vi ska stanna till i Memphis på vägen? kanske se Graceland (trots att vi inte är några Elvis-fans direkt)?
Av Nirak
1 apr. 2018 22:12
Hej
Den har sidan har vi använt för att kolla avstånd å vägar, jättebra
https://www.viamichelin.com/
Tycker absolut att ni ska stanna till i Memphis,
Å åk förbi Graceland även om ni inte är Elvis fans, han är ju the King.
Jag kommer att skriva en resedag bok från vår resa på www.resedagboken.se
har skrivit där förut när vi rest i USA, Jag heter nirak8 där
Hoppas ni får en härlig resa
/Karin
Av Katrinl
2 apr. 2018 10:47
Absolut Graceland även om ni inte är Elvisfans. Det var fantastiskt. Sedan rekommenderar jag Sun studios i Memphis. Cool studio med så mycket historia. I Memphis är Civil Rights museum ett måste. Det ligger på fd hotellet där Martin Luther King mördades.
I Nashville tyckte vi om Country music hall och fame och såklart en rejäl barrunda på Honkey tonk barerna på Broadway.
I New Orleans ska man förbereda sig på att Bourbon street är en rätt sorglig historia. Men övriga området runt är vackert. Ät Beignets på klassiska Café du Monde. Ät även Mufalettas till lunch-fantastiska mackor. Åk på träsktur- en upplevelse. Här finns även world war two museum men ha ordentligt med tid ifall ni besöker det, det var jättestort. Besök en söndags gudstjänst i en Baptistkyrka. De välkomnar gäster så mycket att vi blev omnämnda minst tre gånger under predikan...Detta var en upplevelse. Gå gärna på museet som berättar Katrinas historia. På många hus i de mindre välbeställda områdena ser man forfarande hur långt upp på husen vattennivån gick.
Ät ät ät er igenom resan och gå på barer med livemusik. Så mycket historia i båda delar.
Pensacola är ett bra val att avsluta och smälta alla intryck och upplevelser. Ät på Peg leg Pete. Så gott!
Ha en toppen resa- det hade vi!
Av Nirak
2 apr. 2018 12:09
Hej
Tack för tipsen :)
Av Sanher
8 apr. 2018 15:41
Tack för tipps! Hur många dagar tycker ni att vi behöver mellan Nashville - Memphis - New Orleans? Hur har ni lagt upp er resa tidsmässigt? Vart är det bra att bo i Nashville och är det enkelt att ta sig runt utan bil? Vi tänkte ev inte hyra bil förrän vi åker från Nashville.

Jag ska absolut följa er på resedagboken Nirak!
Av Nirak
8 apr. 2018 19:45
Hej
Vi ska bo 2 dagar i Nashville, vi bor på http://doubletree3.hilton.com/en/hotels/tennessee/doubletree-by-hilton-hotel-nashville-downtown-BNADUDT/index.html?WT.mc_id=zLADA0WW1DT2OLX3DA4HWB5TABL6BNADUDT
verkar ligga bra til å nära till det mesta , se bor vi 2 dagar i Memphis. åker förbi Tupelo Elvis födelsestad, sover 1 natt i Jackson innan vi landar i New orleans, jag har köpt denna bok, är på engelska men riktigt bra https://www.bokus.com/bok/9781631215780/moon-nashville-to-new-orleans-road-trip/
tror det är enkelt att ta sig runt utan bil i Nashville.
/Karin
Av Sanher
23 maj 2018 00:03
Ni som åker till Pensacola, vart flyger ni till sverige från? Är det någon som varit på Grand Isle? och om vart kan en bo?!
Av Sanher
23 maj 2018 00:04
Vi skulle vilja komma till en strand inte allt för långt bort från NO. Något tipps?!