Resesällskap V26 - v30 / 24 Juni- 28 July - Europe ? Roadtripp ? backpacking?

Av 80johan
25 maj 2019 12:09
Visningar: 146
funderat länge på att dra söderut med bilen / tåg ? tänkte kolla ifall någon är intresserad =) / resetips ?

gillar landskapet, sevärdheter & god mat. =)
27 maj 2019 08:12
sitter i samma sist och planerar alt road tripp i europa eller tåg tur färden ser väll ut att gå mot öst europa för där finns det mest länder jag inte har besöket och ett spände landskap..
Av 80johan
27 maj 2019 22:55
Citerat från Generalwinter:
sitter i samma sist och planerar alt road tripp i europa eller tåg tur färden ser väll ut att gå mot öst europa för där finns det mest länder jag inte har besöket och ett spände landskap..
intressant, har bara så svårt att bestämma mig men hade varit coolt & fixat ihop ett gäng :) när har du fått semester ?
28 maj 2019 03:23
Citerat från 80johan:
Citerat från Generalwinter:
sitter i samma sist och planerar alt road tripp i europa eller tåg tur färden ser väll ut att gå mot öst europa för där finns det mest länder jag inte har besöket och ett spände landskap..
intressant, har bara så svårt att bestämma mig men hade varit coolt & fixat ihop ett gäng :) när har du fått semester ?
jag har semester när jag känner för det ,jag köra bara buss på timme. jo bestämma sig är ju den svåraste biten . finns många intressanta resmål att besöka men i sommar blir jag nog kvar i Europa . sen i vinter bär de nog av ut i dan stora världen. en plan jag hade vara att flyga ner till Slovakien sen eventuellt hyra bil där några dagar o se lite mer av landet. sen ta tåget vidare ner mot Buda pest -Ljubljana och sen på hemvägen åka bern expressen (panorama tåg genom alperna.)
28 maj 2019 09:33
Jag tänkte åka till Paris i juli om det låter intressant? 😃
Av 80johan
28 maj 2019 21:57
Citerat från Generalwinter:
Citerat från 80johan:
Citerat från Generalwinter:
sitter i samma sist och planerar alt road tripp i europa eller tåg tur färden ser väll ut att gå mot öst europa för där finns det mest länder jag inte har besöket och ett spände landskap..
intressant, har bara så svårt att bestämma mig men hade varit coolt & fixat ihop ett gäng :) när har du fått semester ?
jag har semester när jag känner för det ,jag köra bara buss på timme. jo bestämma sig är ju den svåraste biten . finns många intressanta resmål att besöka men i sommar blir jag nog kvar i Europa . sen i vinter bär de nog av ut i dan stora världen. en plan jag hade vara att flyga ner till Slovakien sen eventuellt hyra bil där några dagar o se lite mer av landet. sen ta tåget vidare ner mot Buda pest -Ljubljana och sen på hemvägen åka bern expressen (panorama tåg genom alperna.)
flexibelt =) än så länge är jag i "drömstadiet" vill helst ha några minnesvärda platser, sen helst mer än en stad =) hur länge får du vara borta?
Av 80johan
28 maj 2019 22:01
Citerat från Axelius90:
Jag tänkte åka till Paris i juli om det låter intressant? 😃
självklart. Paris lär ju vara rätt så minnesvärt? passerar vi Holland & Belgium ? länge velat se låglandet =D
föredrar du roadtripp eller tåg?
2 juni 2019 02:54
Citerat från 80johan:
Citerat från Generalwinter:
Citerat från 80johan:
Citerat från Generalwinter:
sitter i samma sist och planerar alt road tripp i europa eller tåg tur färden ser väll ut att gå mot öst europa för där finns det mest länder jag inte har besöket och ett spände landskap..
intressant, har bara så svårt att bestämma mig men hade varit coolt & fixat ihop ett gäng :) när har du fått semester ?
jag har semester när jag känner för det ,jag köra bara buss på timme. jo bestämma sig är ju den svåraste biten . finns många intressanta resmål att besöka men i sommar blir jag nog kvar i Europa . sen i vinter bär de nog av ut i dan stora världen. en plan jag hade vara att flyga ner till Slovakien sen eventuellt hyra bil där några dagar o se lite mer av landet. sen ta tåget vidare ner mot Buda pest -Ljubljana och sen på hemvägen åka bern expressen (panorama tåg genom alperna.)
flexibelt =) än så länge är jag i "drömstadiet" vill helst ha några minnesvärda platser, sen helst mer än en stad =) hur länge får du vara borta?
tja det beror ju på vad som är planerat dock måste jag vara i sverige igen omkring den 28-29 juli innan ska ut på nya äventyr. men ananrs är jag öppen för alla förslag båda flyg,bil tåg. har bilat mycket i europa förut.