Resekompis till Australien sökes under hösten 2014

Av Mbank
12 aug. 2014 01:35
Visningar: 372
Hej! 20-årig tjej bosatt i staden Karlskrona med drömmen om att lämna Sverige mellan 6 månader och upp till 1 år för nya äventyr. Har under en längre period varit inne på att åka till Australien i sep/okt men kan även tänkas framåt vintern. Min tanke är att njuta av värmen, jobba, träffa människor och göra saker som inte förkommer i min vardag här i småstaden Karlskrona. Som person är jag öppen, glad och kan vara väldigt spontan. Söker därför en person som gärna vill spendera några månader till ett år i Australien. Om du/ni är inne på samma spår, var inte rädda för att höra av er! :)
13 aug. 2014 00:56
Hejhej! Jag är inne på samma spår som dig , vill antingen till Norge i höst och tjäna pengar som man kan leva på under några månader i Australien / Asien eller åka direkt till Australien i höst och jobba! Jag är 21 år och bor i Västerås :) har du tänkt jobba där nere eller bara leva livet ?
Av Mbank
13 aug. 2014 01:03
Hej Cornelia! Jag vill gärna jobba där nere men samtidigt bara leva livet :)
13 aug. 2014 01:41
Det låter fint! Jag har inte något jätte kapital sparat då jag rest runt rätt mycket på senare tid , så är lite kluven över boende osv... Men känner några som har åkt via organisationer till Australien vilket jag tror är en bra lösning :) iaf om man vill ja hjälp med jobb!
13 aug. 2014 11:45
Hej på er!

Är på gång till NZ nu i början av september med start Auckland. wwoofing i början o sen bara ta dagen/veckan som den kommer för att sen leta mig uppåt Australien med naturlig start Sydney… :)
Hade varit jäkligt roligt att mötas upp om någon av er vill starta lite längre söderut. Hör av er här eller på (Logga in för att se e-postadress)

Ha det gott :)
22 aug. 2014 23:09
Hejsan!
Känns som att vi är lite inne på samma bana! Vill också åka till Australien nu i höst och vara där till våren/sommaren 2015. Vill både jobba och resa runt längst med östkusten och självklart bara leva livet, festa och upptäcka en massa nytt! :)
4 sep. 2014 18:12
Hej! Tänker i samma banor, och jag undrar hur det går för dig med planerna? Annars är jag intresserad att åka senare i Oktober, och vill också vara borta 6 mån - 1 år!
15 sep. 2014 13:24
Jag är precis som du väldigt sugen på att åka iväg en längre tid till Australien. Jobba, uppleva, äventyra och helt enkelt göra så mycket och se så mycket som möjligt under perioden i Australien. Jag har även planer på att åka över till Nya Zeeland och möjligtvis avsluta i Kina eller Thailand. Jag söker också efter en eventuell respartner och tänkte att jag iallfall kunde skriva ett meddelande.

Jag är 19 år och kommer från helsigborg/Klippan. Tog studenten i våras och jobbat sen dess. Detta är min stora drömresa och velat detta i flera år.

Hör av dig om det verkar intressant :)