Resekompis Asien/Oceanien vintern 2018/2019? :))

22 maj 2018 19:45 (redigerad)
Visningar: 234
Hej! Jag söker resesällskap till Asien / Oceanien i jul och tanken är att vara borta två- tre månader, lite beroende på hur länge pengarna räcker :) Är en glad tjej från Stockholm som har jobbat på arkitektkontor i några år nu och varit iväg på "vanliga" semesterresor, därför känner jag att det vore riktigt kul att komma iväg på ett längre äventyr!

Jag har inte kommit så lång i planeringen ännu utan är väldigt flexibel med både datum och aktiviteter. Tänker mig backpacking, budget före lyx, massor av upplevelser, gärna surf, fallskärm, tivolin, bergsklättring, vandringar. Kan även tänka mig att volontärarbeta ett tag för att lära känna lokalbefolkningen och vara på en och samma plats något längre.

Då inga av mina vänner har möjlighet att ge sig ut på ett långäventyr just då så hoppas jag på att hitta en resekompis här :) Hör gärna av dig till mig om du har ungefär samma planer så kanske vi kan planera världens bästa resa ihop!
22 juni 2018 10:46
Hej!

Det låter som att vi är lite i samma sits och är ute efter samma typ av resa. Jag är flexibel med både aktiviteter och boende men tänker mig lite mer budget. Jag vill gärna åka till Asien i början av 2019 och resa runt sedan eventuellt fortsätta till Sydamerika om pengarna räcker. Hör av dig om det låter någorlunda intressant :)
25 juni 2018 20:00
Hej tjejer,

Jag är också sugen på en backpackresa. Jag har börjat mitt första år på Chalmers och har nu tagit ett sabbatsår, under detta året vill jag gärna resa. Både Asien och Sydamerika låter väldigt kul och intressant. Kan också tänka mig lägga ner lite mer pengar. Hör gärna av er om ni är taggade på att ta detta vidare :))
26 juni 2018 06:57
Hej! Jag blev tipsad om detta forum av min vän som reste till Asien med ett gäng som hon fann här. Jag är själv väldigt intresserad av att resa/backpacka till asien. Har inte heller några vänner som vill eller har möjlighet att åka. Så jag är väldigt gärna på om det är så denna diskussion går vidare :D
28 juni 2018 20:43
Ååh! Dett var precis vad jag letade efter. Har så länge velat åka på en långresa men ingen av mina vänner har samma intresse eller vill lägga pengar på en sån resa. Är gärna borta någon månad och är flexibel i det mesta! Är tråden fortfarande aktiv?
Av Dinas
1 juli 2018 21:51
Hej tjejer! Kul att det är flera intresserade då kanske jag med kan hitta en resekompis till Asien I vinter :)
Tänker mig 3-4 månader Thailand, Filippinerna, Kambodja, Vietnam, Bali. Vandra, lära mig surfa, smaka allt gott, uppleva kulturen och folket.. och massa annat roligt på vägen, ta det lite som det kommer.
Även för mig budget före lyx men ändå göra det man vill :) (har inte planerat än mer än bara länderna jag är nyfiken på).
Jag är flexibel med datum och kan då som sagt 3-4 månader mellan november-april helst kanske december till mars.
Jag är en glad tjej, gillar att träna, jobbar som sjuksköterska och har en sambo som inte vill följa med på långresa.

Någon som är intresserad och vill snacka lite så man kan lära känna varandra? :)