Reseförsäkring Kreditkort

Av Evoline
4 mars 2023 08:21
Visningar: 74
Hej,
Läste villkoren för reseförsäkring hos Banknorwegian för vilka det gäller.
Jag är över 23år och bor inte med föräldrarna, men ska resa tillsammans med de och betala med mitt kreditkort, då gäller inte försäkringen för de.
Hur brukar ni göra?
Man vill ju betala alla på samma bokning och sitta tillsammans i flyget osv.

https://www.banknorwegian.se/forsakringar/reseforsakring-och-avbestallningsskydd/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=norwegiankort&utm_content=matchtype=b|network=g|placement=|adposition=|creative=627739915677|adgroupid=41799562945&utm_campaign=118513635&gclid=Cj0KCQiA0oagBhDHARIsAI-Bbge8jA47JmR5OMgKe5IBB2fBJS61NblMOx4-SEijMiLI6ffMyQBu6loaAqGgEALw_wcB

Försäkringen gäller för kortinnehavaren av kreditkortet samt följande personer:

Kortinnehavarens maka/make och registrerad partner.
Kortinnehavarens sambo, det vill säga den som lever tillsammans med kortinnehavaren i ett äktenskapsliknande förhållande och är folkbokförd på samma adress som kortinnehavaren.
Kortinnehavarens barn, styvbarn, adopterade barn* och fosterbarn under 23 år som bor stadigvarande i samma hushåll som kortinnehavaren, även när de reser på egen hand. Barnet ska vara folkbokfört hos en av sina föräldrar/vårdnadshavare.
Barnbarn under 23 år som medföljer mor- eller farföräldrar på resa utan föräldrars sällskap är också här avsedda barn
*Med adopterat barn menas när föräldrarna har övertagit den dagliga omsorgen och med surrogatbarn menas barnsom har blivit slutgiltigt utskrivna från sjukhus efter sin födsel.

Samtliga försäkrade ska vara stadigvarande bosatta i Norden.
4 mars 2023 10:29
De har väl reseförsäkring i sin hemförsäkring?
Av Evoline
4 mars 2023 10:58
Ah ok.
Trodde reseförsäkringen på kreditkortet var mycket bättre än den som ingår i hemförsäkringen, men det skildes inte så mycket när jag jämförde de två.

Tack