Reseadapter Namibia

Av Tazzo
7 okt. 2013 20:55
Visningar: 1029
Är det någon som vart i Namibia och vet vilken typ av reseadapter som behövs/fungerar där? Tycker det är lite krångligt att förstå om "Skross world adapter" fungerar eller ej.
8 okt. 2013 08:11
Jag var ju där för två år sedan och har att bestämt minne av att jag inte behövde någon adapter alls??
Om jag minns fel hade jag min multiadapter (jag antar att det är en sån du menar), ladda kunde jag i alla fall, inga problem med det...

(förvirrat, men kanske till lite hjälp i alla fall...)
Av Tazzo
8 okt. 2013 19:44
Det besvarar faktiskt min fråga lite. Tack. :)

Har nämligen fått höra att det inte behövs eftersom våra kontakter passar i deras uttag (minus den tredje "piggen" som är deras jordningen) Men så har jag även hört att man inte ska använda våra kontakter utan adapter i Namibia pga ojämn spänning eller något sånt.. (läser en elektriker detta blir jag väl skjuten på fläcken, haha)

Någon sa att det var samma adapter som i Sydafrika men den tror jag inte riktigt på. Kollar man på nätet så ser uttagen mindre ut än i Sydafrika.

Jag får väl rota vidare. Vill bara inte plugga in mobilen med "vår kontakt" och få en stöt och sen se mobilen gå upp i rök.
8 okt. 2013 21:19
Ja men då minns jag rätt.
Ingen adapter med det funkade ändå.
Vi laddade både kameror och mobiler på resan.
Av Mrb
9 okt. 2013 05:01
Citerat från Tazzo:
Det besvarar faktiskt min fråga lite. Tack. :)

Har nämligen fått höra att det inte behövs eftersom våra kontakter passar i deras uttag (minus den tredje "piggen" som är deras jordningen) Men så har jag även hört att man inte ska använda våra kontakter utan adapter i Namibia pga ojämn spänning eller något sånt.. (läser en elektriker detta blir jag väl skjuten på fläcken, haha)

Någon sa att det var samma adapter som i Sydafrika men den tror jag inte riktigt på. Kollar man på nätet så ser uttagen mindre ut än i Sydafrika.

Jag får väl rota vidare. Vill bara inte plugga in mobilen med "vår kontakt" och få en stöt och sen se mobilen gå upp i rök.
Det är samma adapter som i Sydafrika men våra funkar också. Om det är någon risk att använda våra vet jag inte, beror nog på vad man ska ladda. Mobiler och rakapparater brukar ju gå på vadsomhelst. Jag hade med mig en Sydafrikaadapter och en stor fördelardosa. Adaptrar är lätt att köpa på plats.

Kolla annars här: http://www.kropla.com/electric2.htm

Hälsningar

MrB
Av Tazzo
9 okt. 2013 20:20
Tack för svar! Då satsar jag på att ta med min Sydafrika adapter iaf. Den eller testa utan om den inte passar. :)