Resa till Turkiet september.'

Av Vimo
10 sep. 2015 07:48
Visningar: 139
Hej!
Har en resa bokad till Turkiet (side) om en vecka och undrar om det är någon mer som ska dit inom det närmsta? Hur tänker ni angående oroligheterna där?
Känner mig lite orolig men samtidigt är där ju ingen avrådan och ingen turist har. ju kommit till skada.
Personer som inte har bokat resa dit får gärna skriva sin åsikt också!

/Vimo
10 sep. 2015 13:04
Hej!

Bor just nu Iz flower hotel i Side och har varit här nu i en vecka. Är nere med min man och mina två barn och vi har haft en trevlig semester med mycket bad, shopping och god mat. Vi har varit inne i Side centrum i går och det är poliser och jandarma som håller koll på att inget ska gå snett och det känns tryggt. Än så länge har demostranterna inte skadat någon turist och de tar väl hand om oss. Vi har fått råd från vårat resebolag att hålla sig undan för demonstrationer och de har endast varit på sen kvälls tid så det rådet har inte varit svårt att följa. På dag tid märker man absolut ingenting-

Hoppas ni får en lika trevlig semester som vi har haft. Missa inte restaurangen Liman, otroligt god mat mitt inne i centrum.
11 sep. 2015 07:10
Sitter i vår lägenhet här i side nu. Har knappt märkt av oroligheterna, lite mer poliser o militär ute men som föregående talare skrev så är ju det för turisternas skull. Vi är inte det minsta rädda o oroliga så kom du hit o njut av semestern. Häromdagen skulle det varit en by demonstration i gamla stan, då stängde de ner de gatorna för turister, den blev dock inte av och sen var det fritt fram att röra sig där som vanligt!