Resa till thailand

15 okt. 2020 12:22
Visningar: 401
Hej, jag är en tjej som är 16 år ska åka till Thailand med min kille som då är 18 år och hans pappa och bror. Men tillbaka ska jag o min kille åka själva kommer jag att få åka med han själv han är 18 år jag är 16 år. Jag har polsk pass också han har dock svenska och thailändsk pass.
Kommer det gå kommer de släppa mig förbi gränser med han osv. Och hur mycket ska jag ta med mig på 3 veckor han har hus där och allt det vara mat oså?
15 okt. 2020 20:03
Hej! Det viktigaste frågorna får nån annan svara på.
Mycket beror på när ni ska resa, för det är stor risk att Du eller fler i sällskapet får sitta i 14 dagars husarrest när ni anländer. Då behöver du inte så mycket fickpengar, när allt annat ingår.
16 okt. 2020 15:14
Vi ska åka i december man måste då vara där i husarrest i 10 dagar.
16 okt. 2020 20:32
Bra, alltid något. Det finns en tråd här sedan 2015 där 2 flickor, 16 resp. 17, reste allena till Thailand och det gick bra, men i dessa tider kan det vara ändrat.
Samtidigt finns info om att det skiljer mellan reguljär- och charterflyg, som i vissa fall kräver intyg av förälder.
Bra att du är ute i tid, för det är många frågor.
Jag antar du har både Svenskt och Polskt pass.
Säkrast är att Ni kontaktar Thailands ambassad i Stockholm och få besked samt flygbolaget ni reser med. Bäst för nerverna att vara säker.
Av Bibby
18 okt. 2020 05:23
Jag tror inte det är möjligt att åka till Thailand som ren turist ännu. Det är bara vissa kategorier som de släpper in, egna medborgare givetvis, de med arbetsvisum, de med familj och några till. ALLA måste sitta i karantän i 14 dagar, thai i statligt arrangerat karantän och utlänningar på vissa hotell som man får välja, beroende på hur mycket man vill betala. Det går mycket begränsat med flyg, har läst om minst 90 dagars väntetid. Utöver detta så måste man fylla i en gäng papper, fixa visum, mm.
Kolla upp detta noga, då det är en lång, tidsödande och dyr process.