Resa till Paris

Av Dali90
24 sep. 2016 12:19
Visningar: 229
Hej
Vi tänker åka till Paris nu i November och undrar vad man göra i Paris? Vad är det bästa och enklaste sättet att ta sig till Eiffeltornet och om det finns någon flygplats nära Eiffeltornet ?

Det är första gången vi åker dit och tänker stanna 3 nätter.
24 sep. 2016 16:02
Nu är det nog så att ni har missförstått någonting. Eiffeltornet ligger i Paris. Hyfsat centralt rent av. Dit tar man tunnelbana. Eller går.
24 sep. 2016 19:27
Hej,

Jag tror att det är lättare att svara på vad man inte kan göra i Paris, än vad man kan göra. Mina vänner som har bott där i 10-15 år säger att de hittar nya saker att göra och se varje dag, och jag håller själv med till 100% efter mina runt 25 turer till Paris och all övrig tid som jag spenderat där. Om du har några specialintressen får du gärna skriva igen så kan jag lättare komma med tips.

Precis som ovanstående skriver så ligger Eiffeltornet centralt, och inte i anslutning till någon flygplats. Om man ändå vill veta så Orly den närmaste flygplatsen från Eiffeltornet, och ligger drygt 2 mil söderöver. :)
25 sep. 2016 14:03
Hejsan!
Vi har alltid köpt metrokort så vi har obegränsat med resor, man tar sig snabbt till olika delar av staden med metro. Gå in på deras hemsida ratp.fr och kolla så hittar ni vilka kort som finns. Stannar ni 3 dagar och flyger till och från CDG kan det vara värt att köpa kort där man åker till och från flygplatsen på samma kort. Glöm bara inte att ni måste skriva på kortet med namn och datum, ganska flitigt med kontrollanter.
Något vi funderat på, men aldrig gjort, är att boka in oss på en guidad tur på cykel, verkar kul.
Besöka matmarknader, ha picknick vid Seine (men det kanske inte är aktuellt i november). Det bästa är att läsa på och försöka hitta vad man vill se och göra, det massor med tips här på reseguiden men det finns massor om du bara kollar på nätet, olika bloggar och reseberättelser andra skrivit. Finns att göra för alla åldrar.
Men börja med att kolla på en karta Eiffeltornet ligger mitt i stan...:)
Trevlig resa!