Resa till Mexiko mellanlanda i Usa

Av Selm4
5 feb. 2017 17:25
Visningar: 1056
Hej!
Vi åker till mexiko i mars. Mellanlandar först i london och sedan miami. Har lite funderingar kring detta. Vi reser med american airlines. I london tror jag att vi inte behöver hämta väskorna utan att de följer med automatiskt. Men i miami, ska vi då hämta väskorna på bandet och sedan checka in dom igen på flygplatsen?

Jag kommer troligtvis ha med mig en sorts värktablett som är narkotikaklassad, endast ca 5 st piller att ta i nödfall. Har recept och originalförpackning etc. Har förstått att jag ska visa upp medicinen i tullen. Men ska man passera tullen på alla 3 flygplatserna?

Tacksam för hjälp ! :)
Av Peter_o
5 feb. 2017 20:25
Man ska alltid ta väskorna genom tullen vid första landning i USA. Men du behöver inte checka in dem på nytt utan bara lämna dem på rätt ställer direkt efter tullen.

Om man behöver visa upp dessa tabletter hoppas jag någon annan kan svara på.

/PeterO
Av Marcoe
8 feb. 2017 12:10
Tänk också på att du måste ha ett giltigt ESTA för USA även om du bara mellanlandar där. Annars riskerar du att bli nekad ombordstigning på flyget!
8 feb. 2017 16:38
Citerat från Marco_hecimovic:
Tänk också på att du måste ha ett giltigt ESTA för USA även om du bara mellanlandar där. Annars riskerar du att bli nekad ombordstigning på flyget!
Man inte bara riskerar att bli nekad, man blir garanterat nekad.
Av Los7702
13 dec. 2017 23:56
Hur gick det?
Vi skall göra samma resa i januari och läste någonstans något om inresestämplar. Var det något ni råkade ut för?
14 dec. 2017 00:19
Citerat från Los7702:
Hur gick det?
Vi skall göra samma resa i januari och läste någonstans något om inresestämplar. Var det något ni råkade ut för?
Du får nog precisera vad din fråga gäller. En inresestämpel får man i passkontrollen i det land man anländer i.