Resa till Galway I mitten av Juni.

Av Lothman
29 dec. 2016 20:35
Visningar: 694
Hejsan jag och min sambo har bestämt oss för att åka till Galway i mitten av juni. Är det en bra tid att åka? Dvs är Irland grönt då och är det minst risk för regn/dimma? Vi vet givetvis att det alltid är risk för regn och dimma. Vi har valt Galway för vi tycker om att vandra, jogga och röra oss i naturen. Dessutom tycker vi mycket om fisk och skaldjur.
Vi flyger till Dublin och sedan funderar vi på bästa sätt att ta sig till Galway. Vad skulle ni rekommendera? Bil, Buss eller tåg. Vi har bara ett körkort, så vi kan inte byta av varandra. Tåg är jag negativt inställd till bara för att jag tror att man missar ganska mycket av landskapet då, men jag vet inte.
Galway har vi valt för att våra huvudmål är Cliffs of Moher, Connemara och Inis Mór. Vi har blivit rekommenderade att åka med Lally tours som har ett paket som heter Tour of the west. Då kommer man till alla dessa tre ställen. Det som gör oss tveksamma är att när vi läser infon så låter det som väldigt lite vandring runt Cliffs of Moher och Connemara. Har någon av er åkt med dem? Är det enkelt att åka själv med den vanliga bussen eller med bil om man har hyrbil och promenera "ensamma"?
Hur många dagar skall man vara? Vi har tänkt vara fyra eller fem dagar. Det lutar åt det senare då det tar ganska lång tid att ta sig till och från Galway från flygplatsen i Dublin. Vilket skulle ni rekommendera?
Är det något ställe som vi borde lägga till på våra resplaner?
Av Brassen
30 dec. 2016 15:01
Ni kommer få en grön härlig semester i juni på Irland.
Det är lätt att ta sig runt med buss.
Vi lånade cyklar som vi tog oss runt med i Cliffs of Moher helt perfekt om man gillar att röra på sig.
Have a nice trip !
Av Lothman
3 jan. 2017 20:28
Tack så mycket för hjälpen. Låter bra med buss och cykel!