Resa till Burma o ev Nordkorea.

26 feb. 2008 18:27
Visningar: 1249
Hej, jag jobbar som fotograf och har nu besökt en del länder i asien, bl,a Laos, Cambodia, Thailand och Vietnam. Har varit 6km in Burma men avser nu att åka dit "på riktigt" i november 2008. Nån som varit där och/eller planerar en resa, hör av dej.

Min hemsida hittar du här:

www.photo2be.com/sweden.htm
Av Bibby
26 feb. 2008 21:48
Vet inte så mycket om .. Myanmar menar du va ? Var där för en gäng år sen, men bara en snabbis.

Jag var Nordkorea i höstas och det var en en ordentlig upplevelse, kan jag rekommendera.
Frågan är om du får komma in då du sannolikt ses som en med ett journalist-relateret arbete, och de är inte poppis där, men du kan ju alltid pröva.

Lycka till!
Av Suan
27 feb. 2008 17:20
Hej!
Vi var i Burma 4 veckor i sommras och reste runt på egen hand. Inga problem..(förutom att dom stal våran kamera) Har skrivit en blogg och lagt in ett litet film hopklipp som du kan börja med att kolla. Vill du ha mer preciserad info så hör av dej till mej.
Av Keja
29 feb. 2008 22:28
Hej!

Jag har varit där 6 gånger, men det var ett tag sen sist. Som fotograf kommer du inte att bli besviken.
Lite inspiration kanske du kan få på http://web.comhem.se/~u73609024/ som jag tyvärr inte har uppdaterat.
Faktiskt så funderar jag lite smått på att åka en vända i höst men det beror på hur det är med ledigheten.

Ha en bra resa.
Av Karten
7 apr. 2008 12:23
Hej (Suan) om man nu får spinna vidare på den kommentaren.
Vi har rest till Thailands alla hörn och undrar lite om hur det är med strand- och bungalows livet i Burma jämfört med Thailand. Hur mycket Bungalows byar osv vidare finns det utbygt i Burma. har ni några namn på några ställen?

mvh joakim