Resa till Bali / indonesien juli / aug

Av Jami
26 apr. 2012 20:30
Visningar: 931
Hej,

Jag planerar att resa till bali i sommar; sol och bad men även dyka se runt, äta gott och lite drinkar..njuta av vad bali har att erbjuda.
Tänkte resa runt ön och se så mycket som möjligt utan att det blir stressigt.

hör av dig om intresse finns :-)
30 apr. 2012 14:08
Hej !

Har också funderat på Bali 3 veckor i sommar (semester v. 29-31). Är intresserad av att resa runt, sol och bad, natur och kultur, wellness, evt. yoga.. Undviker gärna Kuta som jag mest hört negativt om, men är annars öppen - vill gärna till Ubud.

32 år och bor i Köpenhamn, men är ursprungligen från Stockholm.

Hör gärna av dig :)

Ellinor
Av Jami
2 maj 2012 14:29
Hej,

Kul... jag har inte rotat så mycket ännu om bali...men det finns endel ställen att se.
Eftersom den mesta dykningen verkar vara på nordöstra sidan vet jag ännu inte vart man utgår från- kan hända Kuta beach?
Jag är nyfiken och ser så mycket som möjligt men vill inte hoppa runt allt för mycket kanske beror självklart vart man är.
Åka över till gilliislands, komodo... ja vem vet:-)

Har kollat på biljett till bangkok och därifrån ta flyg till bali: kostar ca 8000 med thaiair för 3 veckor.
Planerade datum : 17 juli-7 aug
3 maj 2012 10:00
Hej igen,

Kuta Beach är helt nere i den södra änden och är typ att jämföra med Phuket (har jag fattat det som, charterstyle), så om det är nordöst är det smartaste nog att ta sig till Denpasar och så därifrån.

I övrigt håller jag med, heller inte så sugen på att hoppa runt alltför mycket.. stressigt :)

Var har du kollat biljetter? Eftersom jag nog reser från Köpenhamn - om det inte är mycket billigare från Stockholm inkl. resan upp - samt måste åka tillbaka redan om lördagen den 4 aug så blir det i så fall eventuellt ett annat flyg för mig.

Kanske kan höras vidare via mail? (Logga in för att se e-postadress)
Av Peter62
4 maj 2012 18:50
Ett tips om dykningen Menjangan Island är jätte fint att dyka, jag var där med Aquamarinediving.com,Tulamben,Padangbai och Nusa Penida,där såg jag stora Mantor..
mvh Peter
Av Jami
6 maj 2012 22:44
Hej,
Hoppas att du har haft en bra helg
Jag la ett mail till dig förra veckan... där finns info om biljett odyl:-)
Av Jami
6 maj 2012 22:47
@ Peter
Hur rekommenderar du att göra rutten ?
Tänkte även åka över till gilli islands 1 vecka, men annars resa runt på bali...
Tips på boende och område- vad ska inte missas:-)
Av Peter62
7 maj 2012 17:09
Jag bodde i Kuta,och gjorde utflykter därifrån,Menjangan Islands ligger högst upp på Nordvästra sidan av ön, och då sov jag över 1natt på ett hotell som hette Adi Assri.så det blev 2 dagars dykning där.

Till Tulamben gjorde jag dagsturer ,och även dagsturer till de andra ställena.som Padangbai och NusaPenida en ö öster om Bali.
Gili-öarna vara jag inte till, vilket jag ångrar lite,men det får väl bli en till resa. ha,ha..

tips om boende, hm Bodde första gången på ett hotell som hette Rama Garden, och det tyckte jag passade mig bra,andra resan så bodde jag på Balisani Padma också i Kuta,lite billigare och en aning slitet,personalen på bägge ställena var bra och hjälpte till bra..
Jag föredrar nog lite lugnare ställen än Kuta,måste jag säga efter att ha bott där 2 omgångar.

Skulle jag åka dit igen så skulle jag nog testa att bo lite mer ute på landet ,det beror ju lite på vad du är ute efter.

Mvh Peter
Av Mooa87
27 juni 2012 21:13
hej, Jag åker till Bali nu den 1/7, ni ska inte dit då?
/Moa
Av Jami
28 juni 2012 08:55
Hej Moa,

Jag åker inte förrän den 17 juli, stannar i bangkok en natt och sen vidare till Bali.
Jag kommer vara i Ubud 3 nätter för sen åka vidare till Gili stanna 1 vecka.

Hur länge ska du resa?
Av Mooa87
28 juni 2012 18:27
hej igen. Jag ska bara va där två veckor.. synd vi missar varann då...
12 juli 2012 16:32
Jag ska också till bali mellan 25 juli till 12 Augusti, jag har en polare som ska dit med sin familj så kommer surfa med han på dagarna men på kvällarna kommer jag vilja festa + göra andra saker då jag är själv :)

Vore kul att hänga med någon tjej eller kille, jag själv är 32 år gammal.

Maila gärna om intresse finns.

Bästa hälsningar

(Logga in för att se e-postadress)
Av Sannab
12 juli 2012 17:56
Jag reser troligen till Bali i början av september (två veckor). Någon mer än jag som är där då? :)
Av Swegirl
21 juli 2012 20:34
Hej!

Jag har precis bokat min Bali-resa! Känns underbart! :)

Jag kommer att lämna den svenska sommaren för Balis stränder 29/7 och stanna till 23/8. Jag reser ensam och det är första gången jag besöker Bali. Jag kommer att bo vid Kuta beach men är även sugen på att resa runt lite.

Är det någon annan som är i Kuta området samma tid - hör gärna av dig i så fall! Jag är 30 år, från Gbg. Tyvärr kan jag inte ladda upp en bild...förstår inte varför?! Men jag ser helt normal ut ;))

(Logga in för att se e-postadress)

Allt gott! Hoppas vi hörs!
Emma