Resa själv till Australien

27 dec. 2017 00:39
Visningar: 525
Jag har länge funderat på att resa till Australien i 2-3 månader själv. Jag är utbildad förskollärare i grunden och har därmed tänkt ta tjänstledigt från mitt arbete för att resa och se landet samt upptäcka allt vad Australien har att erbjuda.
Jag behöver motivation och pepp till att våga göra det här, är det någon här som har rest själv till Australien? Träffat någon som hängt med, hur gick det med boende? Pengar? Bra hemsidor att boka allting på? Är intresserad utav allt och behöver verkligen lite peppppp!!!!!
27 dec. 2017 08:57
ÅK! Allt löser sig plats.

Oz är ett vänligt och lättillgängligt land - så länge man inte gillar tåg - och hostels samt billiga hotell finns det gott om.

Kan vara dyrt, men allt blir vad du gör det till.

Ett tips - även om det kan vara svårt när man reser själv - är att inte bara hänga i/på backpackerghetton utan försöka hitta din egen väg där mer lokalbefolkning befinner sig.
Medlemmen har tagit bort svaret
30 dec. 2017 18:59
Citerat från Robbowan:
ÅK! Allt löser sig plats.

Oz är ett vänligt och lättillgängligt land - så länge man inte gillar tåg - och hostels samt billiga hotell finns det gott om.

Kan vara dyrt, men allt blir vad du gör det till.

Ett tips - även om det kan vara svårt när man reser själv - är att inte bara hänga i/på backpackerghetton utan försöka hitta din egen väg där mer lokalbefolkning befinner sig.
Tusen tack för respons!! Kan tänka mig att det är svårt att undvika backpackerghetton, men bra att veta. Hoppas lokalbefolkningen är lika mottagliga! :D
30 dec. 2017 18:59
Citerat från Marywood:
Hej!
Australien är lätt att resa i ensam. Har rest två gånger själv och det var mycket enkelt. Men dyrt. Great Oscean Road är vackert! Du kan tex ta dig till Melbourne och därifrån en organiserad tur till Great Oscean Road. Stora barriär revet bör du inte missa! The red center med Uluru är annat tips. Finns hur mycket som helst att se. Om du åker Grayhound bus och bor på hostel sparar du en del. Men räkna med svenska priser eller ibland lite mer.
Lycka till!
/ M
Stort tack för dina tips! Allt är nedskrivet och kommer att kollas upp, uppskattas verkligen!! :)
Medlemmen har tagit bort svaret
31 dec. 2017 01:25
Jag reste runt där i ett år ensam och det var typ det bästa jag gjort nånsin, nu har det gått fem år sen jag var där men fortfarande längtar jag tillbaka. Jag hade inte planerat nånting innan jag åkte, vilka städer jag skulle besöka, hur länge jag skulle stanna, vad jag ville göra, om/när/med vad jag skumme jobba men allt löste sig på plats :)
6 jan. 2018 15:04
Hej!
Är planen att du vill åka själv. Eller är du intresserad av sällskap?
Jag är nämligen sugen på att sticka på äventyr nu i feb-mars och Australien är definitivt ett alternativ. Men vill gärna ha sällskap! Är du intresserad, eller du vill åka ensam?:)