Resa själv till Australien

27 dec. 2017 00:39
Visningar: 525
Jag har länge funderat på att resa till Australien i 2-3 månader själv. Jag är utbildad förskollärare i grunden och har därmed tänkt ta tjänstledigt från mitt arbete för att resa och se landet samt upptäcka allt vad Australien har att erbjuda.
Jag behöver motivation och pepp till att våga göra det här, är det någon här som har rest själv till Australien? Träffat någon som hängt med, hur gick det med boende? Pengar? Bra hemsidor att boka allting på? Är intresserad utav allt och behöver verkligen lite peppppp!!!!!
27 dec. 2017 08:57
ÅK! Allt löser sig plats.

Oz är ett vänligt och lättillgängligt land - så länge man inte gillar tåg - och hostels samt billiga hotell finns det gott om.

Kan vara dyrt, men allt blir vad du gör det till.

Ett tips - även om det kan vara svårt när man reser själv - är att inte bara hänga i/på backpackerghetton utan försöka hitta din egen väg där mer lokalbefolkning befinner sig.
Medlemmen har tagit bort svaret
30 dec. 2017 18:59
Citerat från Robbowan:
ÅK! Allt löser sig plats.

Oz är ett vänligt och lättillgängligt land - så länge man inte gillar tåg - och hostels samt billiga hotell finns det gott om.

Kan vara dyrt, men allt blir vad du gör det till.

Ett tips - även om det kan vara svårt när man reser själv - är att inte bara hänga i/på backpackerghetton utan försöka hitta din egen väg där mer lokalbefolkning befinner sig.
Tusen tack för respons!! Kan tänka mig att det är svårt att undvika backpackerghetton, men bra att veta. Hoppas lokalbefolkningen är lika mottagliga! :D
30 dec. 2017 18:59
Citerat från Marywood:
Hej!