Resa nordväst Florida eller nordost till Georgia och South Carolina?

18 feb. 2020 16:08
Visningar: 87
Hej!
Nu har jag och min sambo börjat planera vår 3:e Floridaresa och vi tänker att vi ska vidga vyerna lite norrut nästa sommar men åt vilket håll rekommenderar ni?
Vi kommer att skippa östra sidan inledningsvis, landa i Tampa och tillbringa ca 2 veckor på västkusten området mellan Naples och Sarasota. Efter det funderar vi antingen på att fortsätta nordväst upp till Pensacola och New Orleans ELLER köra över till östkusten och ta St Augustine, Savannah, något åt det hållet.
Vi har gjort Key west två ggr och känner oss färdiga med den delen av Florida. Likaså Miami, South Beach en gång, det räckte. Gillade stränderna alldeles norr om Miami, såg bara Fort Lauderdale som hastigast, kanske ska man börja där och bila norrut?
Våra hjärtan klappar för västkusten, de underbara state parkerna, stränder som man inte behöver trängas på. Gillar mix av lite storstad med, kommer förmodligen bo en del av tiden Downtown Sarasota.
Någon som har kännedom om stränderna/städerna norröver och som vill ge lite tips?
Tack på förhand!
Av Birgere
18 feb. 2020 16:43
Då ni redan lagt så mycket tid på västkusten är det dags att byta sida.
Orlando-St Augustin-Savannah-Charlston sedan får ni fundera på hur mycket tid ni har kvar.
Sträckan Orlando-StA, fundera på att köra i inlandet och upplev sötvattenskällorna norr om Orlando.
För sol o bad ovanför Florida tycker jag ni ska kika tax på Tybee Island.
Tänk på att det kan vara otroligt varmt i städerna.
18 feb. 2020 16:52
Tack för svar Birger!
Orlando hade jag tänkt att vi skulle kunna flyga hem ifrån men ska man även se staden trots att nöjesparkerna inte står med på vår lista (jag har stelopererad rygg och min sambo hjärtsjukdom så det känns inte aktuellt).
Är stränderna på östkusten fina norrut?
Mvh Madeleine
Av Birgere
18 feb. 2020 18:03
Citerat från Semester2017:
Tack för svar Birger!
Orlando hade jag tänkt att vi skulle kunna flyga hem ifrån men ska man även se staden trots att nöjesparkerna inte står med på vår lista (jag har stelopererad rygg och min sambo hjärtsjukdom så det känns inte aktuellt).
Är stränderna på östkusten fina norrut?
Mvh Madeleine
Stränderna på östkusten är generellt jättefina men inget går upp mot den svala, mjuka o vita sanden på västkusten.
Ett besök på Seaworld och Discovery Cove skulle ni definitivt uppskatta. Orlando downtown är riktigt mysigt och i princip inga turister.
Varför inte flyga hem från Atlanta istället om ni ändå är uppe i dom trakterna. Lite osäker dock på hur det var med envägshyran.
18 feb. 2020 18:51
Citerat från Birgere:
Citerat från Semester2017:
Tack för svar Birger!
Orlando hade jag tänkt att vi skulle kunna flyga hem ifrån men ska man även se staden trots att nöjesparkerna inte står med på vår lista (jag har stelopererad rygg och min sambo hjärtsjukdom så det känns inte aktuellt).
Är stränderna på östkusten fina norrut?
Mvh Madeleine
Stränderna på östkusten är generellt jättefina men inget går upp mot den svala, mjuka o vita sanden på västkusten.
Ett besök på Seaworld och Discovery Cove skulle ni definitivt uppskatta. Orlando downtown är riktigt mysigt och i princip inga turister.
Varför inte flyga hem från Atlanta istället om ni ändå är uppe i dom trakterna. Lite osäker dock på hur det var med envägshyran.
Nej man blir ju lite kräsen efter att ha förälskat sig i Lovers key state park och liknande platser. Vit sand, turkost hav, det är svårslaget!
Atlanta funkar säkert oavsett om vi bilar öster eller västerut. Hade bara hoppats på att kunna flyga med något Star alliance-bolag för poängens skull.

Tack för Orlando-tipsen med!