Resa mellan koh lipe till ao nang

24 nov. 2012 21:15
Visningar: 761
hej på er!

jag behöver lite hjälp. jag kommer resa från koh lipe och stanna på tex koh mook för att sedan ta mig till ao nang där jag ska träffa min systerdotter. men hur tar jag mig lättast dit och hur mycket tid får man lägga på denna resa?

är inte så sugen på att stanna på koh lanta eller koh phiphi då jag redan besökt detta ställen.

någon som har koll och kan hjälpa mig?
Av Sierra
25 nov. 2012 12:46
Speedboat Lipe - Mook tar 2 tim.

Enklaste och snabbast sätt att åka från Mook till Ao Nang är båt in till Kuan Thung Ku Pier. Det tar 30 min.
Från piren taxi 2 tim 20 min till Ao Nang.
26 nov. 2012 20:30
vi velar nu vilken väg vi ska ta?

alltså börja från koh lipe- koh bulone-mook- ao nang eller andra håller. vi tänker sedan flyga till koh samui... men vad tror ni är bäst?

och tror ni vi besöker för mycket platser 5-28/2
26 nov. 2012 22:11
Tack för dina snabba svar!

du en person på ett annat forum sa till mig nu att om vi börjar i lipe endast från 15 dagars visum att resa i thailand? stämmer verkligen det? med risk för att låta dum, men tillhör inte lipe thailand?
Av Kimzie
26 nov. 2012 23:11
Hej. Har gjort/och ska göra om samma resa som du koh lipe - koh mook - ao nang, och det är himla smidigt att göra som Sierra skriver. Vi bad hotellet vi bodde på på koh mook att ordna transfern och det gjorde de gladeligen :) Tror säkert ni hinner med alla stoppen ni tänkt er. Stanna inte för länge i ao nang, den platsen är inte värd så många dagar, jag skulle försöka ta mig till koh samui istället. Och du har helt rätt koh lipe ligger i thailand, personen du pratat med trodde säkert du skulle komma till koh lipe från ön langkawi som ligger i Malaysia och då får man ett begränsat visum.
Av Sierra
26 nov. 2012 23:13
Varifrån kommer du till Lipe?
Kommer du från Langkawi (Malaysia) får du endast 15 dagars uppehållstillstånd i Thailand.
27 nov. 2012 00:58
Kimzie: va kul att du ska göra ungefär samma tur:) hur länge brukar du stanna på lipe? Vi tänkte fyra nätter. Nej jag har varit i ao nang tidigare och stannar Max två nätter för att hälsa på kompis.

Sierra: jag kommer inte från Malaysia så det är cool:)

Tack snälla för era svar!
Av Kimzie
6 dec. 2012 15:18
Hej. Kommer fram till Koh Lipe imorn och stannar i 6 härliga nätter! Förra gången hade vi bokat 4 nätter men kunde inte åka där i från så det blev 3 till :).