Resa med små barn Kroatien

Av Annaj90
13 aug. 2019 19:41
Visningar: 367
Hej!
Vi är 3-4st familjer med barn i åldrar 6mån-5år som har tänkt resa till Kroatien i Augusti 2020, är sugna på att hyra ett hus tillsammans.
Vi kan ingenting om Kroatien, så behöver tips på vart bästa stället för småbarnsfamiljer är och varför :)
Av Mirreli - Reseguiden.se
14 aug. 2019 14:59
Hejsan, jag skulle säga att vart ni än önskar resa i Kroatien så kommer ni och barnen ha det bra. Det jag rekommenderar att ni kikar på är tex att ni har promenadavstånd från hotellet till stan. Om ni föredrar sand så tyckte jag att Zaton utanför Zadar hade en riktigt fin strand och även Solaris utanför Sibenik. Bra är väl om ni kan komma överens vilken typ av boende och färdsätt ni föredrar, tex charter eller bila ner. När ni vet det så vet ni även om det är norra Kroatien (typ Istrien) ni skall satsa på för att inte köra för långt eller om ni vill flyga ner till Split eller Zadar...sedan är det bara att nysta vidare tänker jag...Kika gärna här för inspiration: https://www.reseguiden.se/tips/kroatien
9 sep. 2019 16:07
Eftersom Ni är 3-4 familjer som vill bo ihop/nära så bör Ni beställa i god tid. Mirrrelis tips om Solaris är bra. Där finns olika alternativ hotell, villor osv. Nära staden Sibenik (kallas för Kroatiens oupptäckta pärla), dit det går bussar flera gånger om dagen. Affärscentret Dalmare ligger inte långt därifrån.
9 sep. 2019 20:37
Hur länge har ni tänkt stanna? Vad vill ni uppleva? Sol&bad eller nåt mer?.
Stränderna i Kroatien varierar från klippblock till sten grus och fin sand... Är ni inte i behov av långa sandtränder så finns flera mer familjära.
Flyger man till Split så kommer man till flygplatsen nära Trogir. Bara 5 km mot Spilt så har ni flera småbyar med förnamnet Kastel.. där finns mindre fina stränder. men också flera trevliga lokala restauranger.
Sedan gillade jag Trogir en underbar gammal stad, utanför finns ön Otok Ciovo. Flera boenden och stränder av olika karaktär.
Välj gärna i slutet på ayg eller början på sept om möjlighet finns, mindre turister och bättre priser. Prova också att boka allt själv..