Resa i Centralamerika/Sydamerika i början av nov

13 juni 2022 10:20
Visningar: 162
Halloj!

Jag är en 27-årig tjej som jobbar som socionom men ska plugga på distans snart och vill då passa på att resa!

Jag planerar att resa till Centralamerika och Sydamerika från och med november till april. Jag tänkte starta resan i antingen i Mexico city och sedan fortsätta resan nedåt i kontinenten, eller börja resan i Peru och fortsätta resan uppåt, har inte bestämt vad som är mer praktiskt gällande priser, men det lutar åt att börja i mexico city.

Jag är spansktalande men har inte varit i Latinamerika sedan jag var väldigt liten, så känner främst att det vore skönt att i alla fall börja resan med någon då ingen jag känner har möjlighet att resa med mig just då.

Det som jag gillar med att resa är att få vara med om annan kultur, äta mat, träffa människor, upptäcka städer, njuta av naturen och så gillar jag att festa till det. Sedan känner jag inga krav på att behöva göra exakt samma sak eller resa samma rutt.

Hör av er om ni har liknande planer :)
8 sep. 2022 09:18
Hej! Ser att du skrev det här för jättelängesen men tänker att jag kan svara ändå. Är själv intresserad av att åka till Sydamerika och/eller Centralamerika så om du fortfarande är ute efter resevänner kan du gärna höra av dig :)