Resa April?

Av Fru_k
20 jan. 2014 12:05
Visningar: 2427
Min pappa fyller 60 år nästa år. Han vill resa bort över sin födelsedag. Början av April. Men vart ska man åka? Vill ju inte komma till något ställe där de börjat stänga allt.

Detta är viktigt
*värme
*barnvänligt
*nära till allt.
*Ingen lång trans från flygplatsen.
*Mysigt
*shopping

Någon som har förslag på vart vi kan åka och bra hotell?
20 jan. 2014 12:21
Citerat från Fru_k:
Min pappa fyller 60 år nästa år. Han vill resa bort över sin födelsedag. Början av April. Men vart ska man åka? Vill ju inte komma till något ställe där de börjat stänga allt.

Detta är viktigt
*värme
*barnvänligt
*nära till allt.
*Ingen lång trans från flygplatsen.
*Mysigt
*shopping

Någon som har förslag på vart vi kan åka och bra hotell?
Lite tidigt för Mallorca och fastlandet och det är väl snarare så att de inte riktigt öppnat för säsongen i April :-)
Skulle valt Puerto De la CruzTeneriffa eller Las PalmasGran Canaria, den första är en mysigare stad, den andra större med mer utbud av shopping men inte lika "mysig" även om det finns riktigt trevliga stadsdelar även där.
Cypern kanske kan vara ett alternativ till Spanien, Larnaca är trevligt med mycket shopping och har ett behagligt klimat i April.
Av Jonnyx
20 jan. 2014 14:12
Costa del Sol är perfekt vid den tiden på året, varmt utan att vara hett och inte fullt med turister överallt. Detta innebär inte att det är tomt, långt därifrån.
Om ni landar på Malaga flygplats så tar ni enkelt pendeltåget till Malaga eller åt andra hållet: Torremolinos, Benalmadena eller Fuengirola. Tåget går var 20 minut och är billigt och med hög standard.
Jag skulle rekommendera Fuengirola, det har allt det som ni behöver och lite till.
Läs mer här: http://www.megafon.net/sv/costadelsol.html

Välkomna till solen.
Av Fru_k
20 jan. 2014 18:36
Ska kolla detta. Hoppas de går något bra från vår stad eller grannstaden
Av Fru_k
20 jan. 2014 21:08
Kollade lite och därifrån vi bor går sista flyget till gran K den 4 april. Inte kul att åka i slutet. Kanske ska övertala dem att åka till Grekland ist.
Av Klara2
21 jan. 2014 10:24
Gran Canaria är perfekt i början av april. Ett hotell som jag varmt kan rekommendera är Sunprime Atlantic view i Playa del ingles. Vi hade poolaccess när vi bodde där. Det var toppen på alla sätt och vis.