Räcker 1 vecka?

20 nov. 2016 18:48
Visningar: 4445
Hej allesammans!

Jag behöver råd angående min kommande vistelse på Kap Verde, Boa Vista i April. Jag har tagit semester för 13 dagar och hade gärna varit bortrest under hela semester. Men detta verkar omöjligt om jag bokar charter genom Tui.se (som jag helst vill). Datumen passar inte in alls och jag kan vara borta max 1 vecka. Jag funderar nu om det är för kort med 1 vecka på Kap Verde? Flygtiden beräknas vara 9-10 timmar och det känns långt för de dagarna..Vad tycker ni som varit på där? Duger 1 vecka för en sol och bad semester?
Av Birgere
20 nov. 2016 18:56
Men boka inte charter då, 1 v blir för kort tid med tanke på flygtiden.
Boka flyg o hotell separat o var borta 13 dagar istället.
Av Cattta
20 nov. 2016 19:33
Boka direkt med flygbolaget, då uppstår aldrig ngt trassel. Hotell kan bokas på booking.com o brukar funka bra.
20 nov. 2016 23:54
Som redan sagt ovan.
MEN...
Det finns inte så värst mycket att göra i Kap Verde så en vecka räcker gott i tid egentligen. Såvida man inte bara vill koppla av och ta det lite Pole pole. :) Det är inte fruktansvärt dyrt där, man kan få bra måltider med dryck för runt en 100-lapp. Letar man sig utanför de mest turistiga områdena så kan man få billigare och intressantare mat dessutom.
De har fin dykning där, jag och en kompis åkte dit 2013 en vecka för att dyka och det var bra!
30 nov. 2016 18:56
@Cattta @Birgere

Ja jag får väl börja kika på det alternativet : :) Är lite nervös över att pussla ihop en resa själv men det är nog mest för att jag är ovan och bekväm med paketresor. Ska börja kolla vad flygstolar kostar, har fått ett intryck att det ofta är väldigt dyrt?
30 nov. 2016 18:58
Citerat från Ixploretheworldcom:
Som redan sagt ovan.
MEN...
Det finns inte så värst mycket att göra i Kap Verde så en vecka räcker gott i tid egentligen. Såvida man inte bara vill koppla av och ta det lite Pole pole. :) Det är inte fruktansvärt dyrt där, man kan få bra måltider med dryck för runt en 100-lapp. Letar man sig utanför de mest turistiga områdena så kan man få billigare och intressantare mat dessutom.
De har fin dykning där, jag och en kompis åkte dit 2013 en vecka för att dyka och det var bra!
Tack för tipsen! Ja det är mest sol och bad jag är ute efter och hotellet jag har fått smak för ligger väldigt på vischan.. Vi får se vad som blir billigast, att pyssla ihop en resa eller att åka på charter. Jag kanske nöjer mig med 1 vecka endå :)
Av Mrhenry
6 dec. 2016 14:33
Citerat från Rebeccaacarlsson:
Hej allesammans!

Jag behöver råd angående min kommande vistelse på Kap Verde, Boa Vista i April. Jag har tagit semester för 13 dagar och hade gärna varit bortrest under hela semester. Men detta verkar omöjligt om jag bokar charter genom Tui.se (som jag helst vill). Datumen passar inte in alls och jag kan vara borta max 1 vecka. Jag funderar nu om det är för kort med 1 vecka på Kap Verde? Flygtiden beräknas vara 9-10 timmar och det känns långt för de dagarna..Vad tycker ni som varit på där? Duger 1 vecka för en sol och bad semester?
8 dec. 2016 22:35
Uppdatering:

Jag hittar inga rimliga flyg ner till Boavista runt mina önskade datum. Så det blir 1 vecka genom Tui! Eftersom vi planerar att endast sola kommer det bli bra :)

Tack för era svar