Puerto rico, Gran canaria

Av Klara2
29 juli 2008 10:10
Visningar: 23240
Hej!

Jag och min man åker till Puerto ricogran canaria den 18 oktober och ska stanna där i 2 hela veckor. Vi ska bo på ett lägenhetshotell, som heter Riosol. Anläggningen är nyrenoverad, för i år. Vi har bott i Puerto rico 1 gång innan och bodde då där bara en vecka, så vi hann inte med så mycket. Dessutom var detta på sommaren och då är det ju en del, som är stängt. Vi skulle gärna vilja ha lite tipps om bra resturanger, nattklubbar, sevärdigheter etc.

Är det någon, som har bott på riosol? Dela i så fall gärna med er av era erfarenheter.

Klara
29 juli 2008 13:01
Hej!

Jag har bott i Puerto Rico, jobbade som servitris där. Jag var där senast i mars för två år sedan, vädret är som bäst då tycker jag! Som en svensk högsommar. Jag tycker att det är en mysig "stad", där finns en del bra restauranger. Jag skulle rekommendera er att inte äta på någon av restaurangerna på Shoppingcentret, när jag bodde där var det inte där de bästa ställena fanns. Förutom Balcon Canario som ligger på utsidan mot östra sidan av dalen, här finns riktigt bra frukost eller lunch! El Cenador (som ligger i den lilla dalen i Puerto Rico) hit kan du promenera från centrum eller ta en taxi. En bra restaurang, med blandad meny. Nere vid strandpromenaden ligger Oscars, en bra lunch eller middagsrestaurang. Jag arbetade på Restaurang Henrys, som ligger längts upp på Avenida Lanzarote, en svenskägd restaurang, med svensk serveringspersonal. Jag tycker inte att det är Puerto Ricos absolut bästa mat, men det är helt klart värt ett besök... Deras fläskfile med pepparsås är guld värd!

I Arguineguin, en kort buss eller taxiresa från Puerto Rico ligger Que tal, en riktigt bra restaurang, ägs av några Norrmän. Riktigt fin mat, en av mina absoluta favoriter. I Arguineguin ligger en bra pizzeria också, nere vid stranden inne i centrum.... Minns inte vad den heter, men om man är inne i centrum, går man utmed havet på strandpromenaden mot Puerto Rico... Så ligger den där... på vänster sida. Åk även till Puerto Mogan, en mysig liten hamnstad, verkligen värt ett besök, buss går hit från Puerto Rico.

När det gäller nattlivet, så tycker jag att det bästa utbudet finns i Playa Ingles, men det finns några trevliga ställen även i Puerto Rico. Jag var ofta på ett ställe som heter Harleys, som ligger högst upp i shoppingcentret. Nere i källaren på shoppingcentret fanns en nattklubb, Joker.

Jag tycker inte att stranden i Puerto Rico är Gran Canarias bästa... Även om den är fin, men stranden Amadores som man kan nå med buss eller genom att ta strandpromenaden från Puerto Rico och Anfi Beach mellan PR och Arguineguin är de bästa tycker jag.

Gillar ni shopping, åk till Las Palmas eller Atlantico i Vecindario.

Om ni tröttnar på att vara i Puerto Rico så hyr bil och åk ut från turistområdena på ön!

Hör av dig om du har frågor om vad som helst!

Mvh
Sandra
6 maj 2014 18:18
Vill tipsa om en ny svensk bar som öppnat i Puerto rico på andra våningen.
De hade begränsad meny då de var nyöppnade men vi fick våran bästa mat där under semestern.
Jätte trevlig personal och hjälpsamma med allt från tips till att hyra bil som att berätta sevärdheter på ön mm.
Enligt uppgift skulle de satsa hårt till hösten då högsäsongen inträder,svenska kanaler och jag kunde följa hockey slutspelet,gott.
Som vanligt hade jag med mig för lite snus men det löste sig perfekt då baren hade snus att sälja till humant pris.
Bra priser i baren och planksteken vi åt kostade 7 Euro,fantastiskt,det enda stället med riktig bea sås,yesss!!

Hoppas ni finns kvar nästa gång vi kommer ner.
Barnen älskade stället då de fick låna tv spel.