Prisläget på Phuket Koh lanta och Aonang

20 jan. 2017 10:12
Visningar: 1732
Vi är en familj med en son på 10 år som åker ned till Thailand om tre veckor och ska även stanna i tre veckor.
Vi har bokat tre nätter på kata beach till att börja för att sedan fortsätta till Koh lanta i en vecka, kanske längre.
Resten av resan har vi inte bokat nåt för att hålla öppen för vart vi tar vägen. Kanske Aonang, Khao lak eller möjligtvis upp till Hua hin, vem vet ?
Vi ska iaf avsluta i Bangkok då vi flyger hem därifrån.
Länge sedan jag var i Thailand så jag undrar om ni kan hjälpa mig med vad det kostar med mat, dryck, snorkelutflykter mm.
20 jan. 2017 19:12
Mat finns i alla prisnivåer. allt från 30 bath och uppåt, helt beroende på vad du/ni vill äta och var ni vill äta. Glass på 7-11, samma prislapp som i Sverige i stort sett, bara att du betalar i bath i stället. Cornetto strut brukar kosta 25 bath som exempel. Läsk 0,5 liter på 7-11 15-20 bath beroende på märke,

Snorkling, se nedan:

http://bfy.tw/9b6C
Av Ken12
29 jan. 2017 07:09
Vi åker idag, landar i phuket; åker till kata och stannar där i 5n, sen tar vi båten emot lanta och hoppar av på phiphi stannar där i 3n sen fortsätter vi till lanta och stannar där i 9n tar sedan en minivan till klong mueng utanför aonang och stannar där i 8n sen blir det taxi till krabi och flyger därifrån upp till Bangkok och stannar där i 3n innan vi drar hem, har två barn med oss en 10 månaders och en 6åring. mvh
Av Lyx
13 feb. 2017 20:07
hur var priserna där nu ?