Priser i Polen

Av Pogge
13 feb. 2009 23:32
Visningar: 77965
Tjaaa.
Vi ska dra till Polen/ Warzawa snart och jag undrar bara om nån kan tala om för mig hur dyrt det är där.
men Öl, Mat osv...

Johan
14 feb. 2009 09:46
Hej!
Jag var i Polen för 2 veckor sen. Det har ju blivit dyrare i Polen precis som på alla andra ställen, men det är fortfarande en aning billigare än här i Sverige. Jag skulle uppskatta att priserna ligger på 75 - 80 % av Sverigs priser på det mesta faktiskt, mat, kläder, hotell... McDonalds meny kostar under 50 kronor... !
Lycka till!
Av Homeros
14 feb. 2009 09:55
Kan inte riktigt svara på priser i Warszawa då jag bara varit i Krakow men där var det iallafall så billigt så jag gick runt med ett leende på läpparna hela tiden.. Vi var 10 grabbar som satt på en uteservering och drog två rundor bir och jag kände mig givmild den dagen och beslutade mig för att betala de rundorna..200kr fick jag hosta upp:) På en av nattklubbarna vi var på var Red Bull Vodka det mest kostsamma och den gick på 25kr.. Maten vet jag inte riktigt då vi levde på kebab och annan snabbmat för runt 20-lappen..

Vi hade bokat tre nätter på ett enkelt Hostel mitt i centrum, en minibuss som hämtade och lämnade oss på flygplatsen, en guidad tur till ett bryggeri i Zywiec med ölprovning och ett glas som souvenir, en guidad tur till Auschwitz-Birkenau och för det betalade vi 1500kr per person..

På väg till bryggeriet passade vi på att köpa frukost på en mack i form av tre stora öl, en kaffe, ett paket cigaretter och en kaka choklad och det gick loss på hela 70kr!

Så som du säkert förstår så räcker dina fickpengar långt!! För övrigt så måste jag säg att hela resan, landet och folket var så otroligt mycket bättre och roligare än jag någonsin kunna tänka mig så ha det så jäkla skoj där borta!!
14 feb. 2009 17:19
Jag var till Warszawa i december. En öl fick man för 6 - 10 zloty (1 zloty = 3 kronor). Just ölen var riktigt billig. Se däremot upp om ni sitter i baren på något stort hotell för där kan det kosta mer än hemma i Sverige.
Av Nickeb
14 feb. 2009 19:57
Citerat från homeros:

På väg till bryggeriet passade vi på att köpa frukost på en mack i form av tre stora öl, en kaffe, ett paket cigaretter och en kaka choklad och det gick loss på hela 70kr!
låter som en kanonstart på dagen, rena fitnessfrukosten..........
17 apr. 2009 16:35
Hej, haller inte med Travellover att det kostar 80% av de svenska priserna (Snarare 50%), bor i Warszawa (E sjalv polack) sa jag kan ge nagra exempel pa priser:

Taxi fran flygplatsen till centrum: Inte mer an 100 kr (Turister brukar kunna fa betala 200-300 kr, det ar for mycket!)

En ol i butiken: Cirka 5-7 kr
En ol pa krogen: Fran 10 kr pa de billigaste stallena till 25-30 kr pa "turiststallena" (Gamla stan osv)
McDonalds BigMac&co cirka 40-45 kr
En middag pa en vanlig restaurang: 80-100 kr per person
Middag pa lyxrestaurang: 200-250 kr per person
En liter vodka i butiken 100-120 kr
En kebabrulle 20-25 kr

Annars ar klader, elektronik osv i kopcentra lika dyrt som i Sverige
Av Tomms
23 nov. 2009 15:33
Gdansk – bra shopping, mysig Gamla Stan som verkligen är värt ett besök. Där finns lite mer pittoreska affärer med lite ovanliga saker, sedan i centrum finns ju Kapp Ahl, H&M osv vilket kanske inte är lika kul när det ändå finns hemma…
http://se.gdansktravel.com.pl - Ett bra TURIST BLOG om GDANSK som jag skriver rätt mycket på!
29 maj 2016 09:30
Det är ca hälften billigare än vad det kostar i Sverige.