Prag

Av Mamia
8 maj 2016 12:30
Visningar: 872
Vill ha tips på det som jag inte ska missa när jag ska åka till Prag
Av Desires
9 maj 2016 19:13
Prag är en väldigt fin och trevlig stad! Besökte staden några år sedan i månaden maj!

Att göra:
- Ta linbanan och besök baren uppe på kullen, stoppet innan toppen (det är bara två stopp). Fin utsikt över staden.
- Basilikan är ett annat tips.
- Prags Zoo är enkelt att ta sig till via kollektivtrafiken och ska vara värt ett besök.
- Smalaste huset hittar du mellan Gamla stan och Karlsbron på gatan Seminarska 4 - Clementin Old Town Praha. Det är bara 3,28 m brett.
- Området kring slottet (Mala Strana) med alla små gränder är väldigt mysigt!
- Ta en flodtur o se staden från vattnet!
- Gamla stan är alltid trevlig!

Här hittar du flera tips och många foton från #PRAG http://www.desires.se/#post47
Av Birgere
9 maj 2016 20:56
Haha, visste väl att någon skulle ta upp benkyrkan, så absurt att vi varit där 2 ggr.

Judiska kyrkogården får man ju inte missa plus klockspelet och annat i gamla stan.
Vill man bli berörd så är en resa till Lidice en lagom trip.

Prag är ju en stad som man inte kan misslyckas med när man besöker.
9 maj 2016 23:56
Citerat från Birgere:
Haha, visste väl att någon skulle ta upp benkyrkan, så absurt att vi varit där 2 ggr.
Den är ju lite av ett måste!! :D

För övrigt, passa på att äta trldniks (en slags bulle som bakas över öppen eld). Säljs lite över allt. Lemonad säljs också lite över allt men de gör väldigt god lemonad i Prag har jag märkt.

Just ja, passa på att gå på klassisk konsert i någon av stadens alla kyrkor, det är väldigt stämningsfullt och inte särskilt dyrt.