Portugal, några tips?

Av Robbo
16 juli 2008 08:59
Visningar: 4551
Nästa resa blir troligtvis närmare Svedala. Kanske Portugal som jag/vi har lyckats missa.

Var i Portugal är bäst om man vill ha sol/bad, bra mat men även vill ha lite lugnare.
Närmsta samhälle får gärna vara årsmodell äldre då jag gillar historia.
14 aug. 2008 08:42
På Algarvekusten kan man bada och sola fram till mitten av november. I stort sett är det endast Monte Gordo (Villa Real) närmast Spanska gränsen som har en vettig sandstrand. Annars är det för det mesta sankmarker. Borta vid Portimao är det också fint.
Min rekomendation är Monte Gordo som har många fina turisthotell. Ligger själv i Portugal hela vinterhalvåret.
Hyra bil ca 800:- för en vecka.
Hyra cykel 100:- för en månad.
Klippa sig 80:-
Äta Pepparstek ca 125:-
Hyra rum på Hotell sådaä 250:-
16 aug. 2008 14:25
Robbo: Vi kanske får dra hela familjen (eller nåt). Har inte varit i Portugal.
Av Robbo
18 aug. 2008 12:13
Och där dök han upp... ;-)

Jag har inte heller varit i Portugal. Något annat har alltid kommit ivägen, he, he...
18 aug. 2008 12:56
Citerat från nilserikp:
På Algarvekusten kan man bada och sola fram till mitten av november. I stort sett är det endast Monte Gordo (Villa Real) närmast Spanska gränsen som har en vettig sandstrand. Annars är det för det mesta sankmarker. Borta vid Portimao är det också fint.
Min rekomendation är Monte Gordo som har många fina turisthotell. Ligger själv i Portugal hela vinterhalvåret.
Hyra bil ca 800:- för en vecka.
Hyra cykel 100:- för en månad.
Klippa sig 80:-
Äta Pepparstek ca 125:-
Hyra rum på Hotell sådaä 250:-
Har du nån cirka-aning om tågpriset mellan Lissabon och Faro/Vilamoura?
Tänkte flyga till LIS och sedan ta tåget till kusten. Målet är Vilamoura men vilken är närmaste tågstation?

//Iris
Av Elgona
18 aug. 2008 15:25
Sola inte topp less här,dp kan du hamna i finkan,de gjorde jag...
dock länge sedan....
Av Emse
22 sep. 2008 11:17
Kom nyligen hem från Lagos, Algarve. Det var faktiskt en riktigt skön ort som rekomenderas. Finns en mur som går runt staden och några borgar som jag inte var in i, men det kanske är något för dig. :) Finns en stor marina där det var skönt häng. Lite livat inne i centrum av stan men vi bodde hos en gammal dam på bra avstånd. Vet inte vad du är ute efter för boende men det kan jag rekomendera om det är något för dig. hör av dig om du vill veta mer! mvh Emelie