Porec eller Rovinj?

Av Emelieh
17 feb. 2016 22:33
Visningar: 1636
Hej!

Jag och sambon planerar en resa till Kroatsien i sommar med solresor, mer specifikt till Rovinj eller Porec för att vi ska kunna åka med solresors utflykt till Venedig.

Vilket rekomenderar ni att resa till?

Vi är ett ungt par som gillar vin, kultur, historia, mat, fin omgivning, och mindre barer. Typiska romantiker som hellre är på en vingård än en nattklubb.

Tack i förhand!
18 feb. 2016 06:15
Rovinj! Men ni kan ta er till Venedig på egen hand också. Jag rekommenderar dock att man ger ddn staden mer än en dagstur. Besöka Piran är också ett tips.
Av Desires
19 feb. 2016 17:08
Tror nog båda är mysiga, men skulle nog också välja Rovinj! Tyvärr har jag själv ej varit just i Istrien, däremot på en massa andra platser i Kroatien, men hört mycket positivt om just Rovinj!

Vad betr Venedig tycker jag också ni ska vara där mer än en dag bara, det är verkligen en underbar stad! Jag blev helt bedårad av den platsen, men vi var där i slutet av september..........Det är förstås alltid mycket folk från hela världen som besöker denna läckra stad, men allra värst under högsäsongen!
Titta gärna in här och få lite inspiration ang Venedig - denna sagolika stad! http://www.desires.se/#post156
Av Chris52
19 feb. 2016 18:55
Trevligt både orterna. Det går buss mellan Rovinj och porec så man kan besöka bägge.