Populära resmål i brasilien

Av Emmafi
7 jan. 2008 19:23
Visningar: 3258
Har börjat fundera på Brasilien som nästa resmål. Men vart ska man åka och vad får man inte missa?? Jag är ingen backpacker så jag vill inte flänga runt för mkt. Men jag vill inte bara ligga och pressa på stranden i 2 veckor. Så vad är bästa destination där man får se så mkt av Brasilien som möjligt?
Tack på förhand!! :-)
Av Zappe50
7 jan. 2008 20:25
Hej Emmafi !

Kul att du är intresserad av att komma hit till mitt nya hemland ! Du kommer inte att ångra dig !

Mitt tips är som följer:
Börja med att ta en flygstol till Natal. Gärna 3 veckor.
Boka in ett par dagar i Pipa. Det gör du enklast på nätet: http://www.pipa.com.br/conteudo/servicos/pesquisa_hospedagem.asp
Därifrån föreslår jag att du tar en utflykt till Barra do Cunhau' som ligger strax söder om Pipa. Underbar liten by med ljuvligt bad.
Tag sedan buss eller taxi till staden João Pessoa där du bor bra och billigt på någon "poussada" . Superbra restauranger, bra bad, och även ett nattliv om man vill ha det. Dessutom anses staden vara den mest säkra i hela landet. Och här finns massor att se och upptäcka. T.ex. Jacares Beach, Areia Vermelia, Ponta do Seixas, Praia Carapibus, Tambau och Jacuma' .
Härifrån kan du göra utflykter till platser som Inga', Lajedo de Pai Mateo, Pedra de San Antonio och den ljuvliga staden Areia. Allt detta ligger mindre än 20 mil från kusten. Taxi är förvånansvärt billigt. Du kan hyra en för max 100:- Skr / dag.
Vill du så kan du göra en längre utflykt till Sousa som ligger ännu längre västerut. Där kan man se förstenade dinosaurusfotspår !

Det finns naturligtvis mycket mer att tipsa om , men börja gärna med att titta in på min sida och se på mina foton.
Hör sedan av dig om du vill ha hjälp med något ! Vad som helst ! Jag hjälper mer än gärna till !

Lycka till och sist men inte minst ! Välkommen till ett fantastiskt land !
Urmas
5 feb. 2008 16:59
Om du åket till natal som någon här förslog kolla den här sidan www.natal.nu dom arrgere många olika trevliga utflykter om du skulle vara intressad.

Ntala var verkligen trevligt ställe var där tre veckor från 19nov-12dev 2007 .
Av Klockis
5 feb. 2008 17:26
Hej,Emmafi!
Om du åker till Natal,tycker jag att du ska åka med någon lokalbuss söderut.Där finns så många fina stränder med tillhörande byar. Ska du åka norröver,så tar det ganska lång tid att ta sig genom Natal och med bussbyte.Då finns de populära buggyturerna,som du kan ta.
På torsdag eller om det var lördagskvällar är det forrodans vid hantverksmarknaden uppe vid huvudgatan i Natal.En fröjd att se brassarna d ansa forro!
Klockis
Av Emelie
6 feb. 2008 09:19
1. Rio de Janeiro (stadsliv, party, beach, sight seeing)
2. Manaus (jungel, trekking, vildliv, djur)
3. Florianopolis (beach, extreem sports, shopping, avkoppling)