Plugga distans i Indonesia, Bali, malaysia, Thailand, HT-16

28 feb. 2016 10:58
Visningar: 472
Söker en resekompis att starta mitt äventyr med!
Jag kommer att läsa distanskurser hela HT-16, och samtidigt leva på mitt CSN, och ihop sparade pengar, resa runt, och bo i Indonesien under en hel termin.

Jag drömmer om yoga, surfing och att kanske ta dykarcertifikat och leva i en bikini på dagarna!

Har aldrig vart i Indonesien innan så kanske ska någon åka dit, och vi kan ta sällskap? Eller så möts vi där!
5 mars 2016 11:41
Jag är inne på exakt samma spår! Vilken månad tänker du åka? :)
5 mars 2016 13:38
Nej va kul! Jag hade tänkt åka efter jag jobbat klart i augusti, så i slutet av augusti, början av september:)
6 mars 2016 09:28
Okej! Jag tänkte åka i början av oktober men är ganska flexibel av mig :)
6 mars 2016 09:58
Okej, eftersom jag ska läsa distans så åker jag helst som planerat i början av september:) kmr du o plugga ngt eller bara resa? Hur länge vill du stanna?
6 mars 2016 10:15
Jag kommer plugga 100% på distans så jag tänkte leva på CSN :) Tänkte stanna minst ett halvår i asien, själv då?
6 mars 2016 13:50
Nice! Då är vi på samma bana, kanske lättare och prata på facebook? Vad heter du där?
7 mars 2016 11:23
Hittar inte dig tyvärr. Testa mitt namn Simone Starnäs
Av Jess93
10 mars 2016 12:23
Får man fråga vad ni pluggar på distans och hur det går till? :D lät ju väldigt Nice 👍
10 mars 2016 12:50
Heej Jess93!

Man söker kurser på distans (30HP) sedan så får man ju CSN som vanligt. Man måste dock kolla upp själv så att distanskurserna du tar inte kräver att du är på plats i Sverige och gör tentorna osv. Annars kan du ju vara vart som helst i världen om du läser distanskurser och har wifi:)

Så det är min plan, måste dock klara sommarkurser som jag ska söka för att få CSN till hösten, annars kan jag inte åka.
Av Jess93
10 mars 2016 14:18
Okej! Vad ska du plugga för någonting på distans?
10 mars 2016 15:07
Hej! Jag läser på distans nu och kommer göra det i höst också. Anledningen var för att jag vill kunna resa samtidigt :) så jag är jätte intresserad av att göra samma sak. Leva på CSN vilket man enkelt skulle kunna i Asien. Jag har varit i Indonesien tidigare, i Bali 1 månad men åker mer än gärna tillbaks. Är också intresserad av yoga, vill också ta dykarcertifikat och gå runt i bikini hela dagarna är ju livet! ;) heter Fanny Christoffersson på Facebook, har dock ingen profilbild just nu. :) men lägg gärna till för att snacka mer :) är 24 år.
10 mars 2016 15:38
Jag kommer att kunna välja vilka kurser jag vill, bara det är på 30HP. Så att jag kan få min bachelor examen. Men jag har pluggat internationell ekonpomi på eng.

Woooow! Så kul att du skriver Sofiefannylena !! Jag är ute efter precis det du beskrev!
14 apr. 2016 13:33
Hej!
Jag är också inne på att göra samma sak och har planerat att dra I Augusti dock kommer jag dra vidare mot malaysia. Har vänner där då jag redan varit där 3 gånger nu. Senast förra året jobbade jag som Divemaster I malaysia. Men jag hör gärna om dina planer och är lätt på:-) på Facebook heter jag Catharina Christensen.
28 juni 2018 09:39
Hej, jag försöker väcka liv i en gammal tråd. Åkte ni till Bali och studerade på distans? Jag är inne på att göra detta i höst. Skulle gärna vilja ha lite tips. Skriv gärna. /Elin