Phuket eller Krabi

27 feb. 2016 17:18
Visningar: 2589
Tänker fira min 50-årsdag tillsammans med maken runt jul och undrar vart det är bäst att åka. Vi vill ha nära till stranden och lugn och ro, men även möjlighet till utflykter.
Det är vår första Thailandsresa så alla tips mottages gärna. Tänker i första hand åka charter.
Av Zahide
27 feb. 2016 21:27
Jag har just precis gjort min första Thailandsresa i samband med min 50 års dag samt jul och nyår, men vi var på Koh Tao och Koh Samui. Nu frågade du ju inte efter dessa ställen men jag vill ändå lyfta fram Koh Tao som var otroligt mysigt, ganska litet och hade bra snorkling.

Det blir nog flera gånger till Thailand för min del, men jag vill upptäcka nya platser så det får bli något annat nästa gång även om jag gillade Koh Tao skarpt.

Kan inte uttala mig om Phuket och Krabi, men spontant skulle jag välja Krabi.
Av Ari72
29 feb. 2016 13:26
Jag håller med Sierra!!
29 feb. 2016 19:50
Phuket såklart.
Vill du ha lugn och ro så finns det ställe runt om Phuket.
Vill du ha liv så finns det med.
Besök Koh Yao Noi för absolut relax.
Titta på detta
Hill house koh yao noi

Var där i jul och det var en av dem bästa relax ställe i mitt liv
1 mars 2016 10:28
Alla tycker ju olika ser jag men jag skulle föredra Krabiområdet framför Phuket.
Jag har varit på bägge ställerna. Koh Lanta som är söder om Krabi är min rekommendation nummer 1.
Ao Nang funkar ett par dagar med. Dock är inte Phiphi Island något för er. Det är ca 97 procent ungdomar och nästan alla fester så det är musik till kl 03 varje natt så vill man sova blir det svårt.
Men fokusera på Koh Lanta, koh Ngai, och andra öar där runt om eller kanske ännu längre söderut.
Ifall ni vill ha mer lugn och ro men ändå kunna gå ut och äta på restauranger och kanske besöka någon marknad eller annat trevligt =)
18 mars 2016 13:03
Hej

Vi var i AoNang, inget för oss. Stranden där kan du inte vara på, finns inget där. Alla tar båtar ut till småöar varje dag, alternativt är vid poolen på hotellen. Jag tar gärna båt ut till småöar, men inte varje dag. På de småöar vi åkte till fanns inga solstolar och jag är för gammal för att logga på bastmattor hela dagar. Vad jag hört är det ungefär samma upplägg i Krabi, men det vet jag inte säkert. Phuket är fantastiskt. Ni har en underbar strand i söder som heter Nai harn, litet lugnt och mysigt.
/Karin
Av Erisod
20 mars 2016 02:15
Nai Harn på Phuket! Du har alla turistattraktioner Phuket kan erbjuda men bor i en liten stillsam ort med en av de finaste stränderna på hela Phuket.

Personligen var jag inte så förtjust i koh Lanta tyckte Khao lak var mkt mer tillgängligt och vackrare stränder.