Phuket byte inrikes flyg till Hat Yai

13 feb. 2017 08:40
Visningar: 218
Hej,

Vi landar i Phuket kl. 5:30 och ska vidare till Hat Yai med ett plan som går kl. 7:25, vi har alltså knappt två timmar på oss. Är det någon som vet om man hinner det eller är det dumt att chansa?
Av Atjima
13 feb. 2017 11:49
vi landade 5.30 ca, planerad landning 5.45. Hade ett plan som skulle gå 8.20. Vi hann gott och väl. Nu hade vi skaplig tur med immigrationskontrollen, men stod kanske i kö ca 15 minuter? Är det från samma flygplats ni flyger och landar på? Räkna med att väskor kan ta tid, men samtidigt står ni ju i immigrationskön... Vi checkade in vårt flyg på automat där o lämnade in väskorna i drop off och ingen kö alls. Nu går ju ert plan ca 1 timme tidigare än oss, så jag kan inte svära på att det funkar, men det BORDE det....
13 feb. 2017 12:55
Tack för svar Atjima! Då låter det som att det är värt att chansa:) Bra tips att kolla upp om det är samma flygplats, visste inte att Phuket kanske har fler flygplatser.
Av Atjima
13 feb. 2017 13:49
Oj! Läste slarvigt!! Vi flög från Bangkok - det var såja svarade! Men vet inte hur stort Phuket flygplats är. Kommer ni från Sverige o landar där? Eller har ni redan era immigration kort redan då?
13 feb. 2017 16:08
Vi kommer direkt från Arlanda, osäker på hur det funkar med immigrationskorten...
Av Sierra
13 feb. 2017 18:49
Ni skall passera immigration, hämta ut bagaget och gå till Domestic för att checka in för flighten till Hat Yai med Bangkok Airways. Check-in stänger 40 min före avgång, alltså 06:45 för er flight. Eftersom nästa flight avgår först 19:50 kan det vara värt att chansa och jag tycker att det bör gå om ni inte fastnar vid någon bar....

Phuket har bara en flygplats.
13 feb. 2017 19:46
Tack Sierra! Då får det bli en chansning..ska försöka undvika barerna på vägen;)