Phu Quoc och Saigon ???

Av Creutz
13 apr. 2016 20:29
Visningar: 917
Hej!
Jag och min pappa funderar på Vietnam under 2 v jul - nyår! Vi ser att fritidsresor tar runt 40.000 kr om vi tar ett rum på Phu Quoc under den tiden. Men... vad finns det för alternativ som både kan bli trevligare och billigare. vi vill ju passa på att se lite mer på södra sidan av Vietnam. Min Pappa är 74 år och har väl inte dom bästa knäna. Sen vill vi inte ha 35 timmars resväg...
Hoppas på lite svar från er erfarna! / Thomas
Av Daquiri
14 apr. 2016 06:56
Den totala kosrnaden bestäms till största del av hur mycket flyget kostar. Sök på det priset först och börja sen lägga ihop summan. Flyg över jul ovh nyår kostar ofta en slant och ska du resa denna julen är du nog redan sent ute. Har rest med Turkish airlines till Saigon. Det var vi nöjda med.
20 apr. 2016 17:36
Hej,

Om du vill besöka lite mer på södra sidan av vietnam och din pappa är 74.. jag tycker att ni ska tillbringa lite Saigon, mekong delta och sent till Phu Quoc.
Du kan väl flyga alla resrutt: Sai Gon - Can Tho (Mekong Delta) - Phu Quoc ö eller Con Dao ö- Sai Gon
eller **Sai Gon - Can Tho**: med buss (ca 4 timmar); resten med flyg..
**Saigon - Can Tho*': du kan dela i 2 mindre: Sai Gon - Tien Giang (ca 1 +1/2 timmar); och Tien Giang - Can Tho (ca: 2 timmar)

Jag har rest med mina förädlar förut brukade vi dela in små resrutter i hela trip.. som skulle passa bäst med dem...

Trevligt resa!