Phan Thiet delade åsikter gör mig förvirrad hjälp mottages tacksamt

10 dec. 2019 07:21
Visningar: 417
Vi har tänkt oss några dagar omkring Phan Thiet/Mui Ne i januari och har därför försökt läsa på lite om det. Det som gör mig förvirrad är att det verkar vara väldigt 50/ 50 om man gillar det eller tycker att det är hemskt. Så vad tycker ni om det är nån som varit där? Vilken "del" ska man sikta att hitta boende på? Närmare Mui Ne eller mot Ham Tien? Vi har tänkt oss lite strand, ett boende med en fin pool och nära till restauranger. Annat ni kan tipsa om? Alla tips och råd mottages tacksamt då jag är väldigt förvirrad just nu. Eller kanske någon vet nått annat ställe med lagom avstånd från HC som är bättre? Dock inte Phu Quoc , för där kommer vi tillbringa jul/nyår;-)
Av Erik777
12 dec. 2019 15:57
Det är vad det är... Det är strand och turistiga restauranger och butiker, ganska oordnat, men bekvämt om man gillar den typen av ganska opretentiöst turistliv. En fördel är att det är rätt lätt att ta sig både in till den riktiga staden Phan Thiet och till den mer gulliga fiskebyn Mui ne.
13 dec. 2019 14:25
Tack för infon, Vet du om det finns något annat ställe som inte är allt för långt bort från HC som kanske är mer "spännande" att besöka?
Av Emolis
14 dec. 2019 11:39
Mui Ne är väl inte heller så kul, men det finns en hel del utflykter i närområdet om man är intresserad, t ex Ta Cuberget, vita & röda sanddynerna, Cham Towers och Fairy Spring. Vi stannade här ett par dagar och det var helt ok, men ett par dagar räckte för oss.
14 dec. 2019 15:26
Tack för tipsen! Låter bra att det finns lite intressanta utflykter runt om då jag lätt blir lite rastlös att vara ligga på stranden :-)