Parkering i Las Vegas

3 nov. 2018 12:27
Visningar: 124
Hej!

Jag och min familj ska åka till Las Vegas. Vi ska bo på hotell Circus Circus (för barnens skull) och vi kommer att ha bil eftersom vi gör en roadtrip. Jag har har förstått att hotellet ligger lite off the strip och undrar om vi behöver ta bilen in till the strip? Och vart parkerar vi i så fall? På de stora hotellen mitt i smeten läste jag att det kostar att parkera. Finns det någon gratis parkering mitt i smeten så att säga?
Eller är det rent av smidigare att lämna bilen på hotellet vi bor på och ta buss/taxi?

Mvh Tina
Av Marulk
3 nov. 2018 14:55
Busstrafiken fungerar utmärkt i LV. Kan köpa dagskort (eller fler dgrs) i automat vid de flesta hållplatser. De olika linjerna utmed the Strip är väl utmärkta.
Av Daytona
3 nov. 2018 16:24
Har ni större barn som ej behöver bilstol , åk Uber.
Av Evoline
3 nov. 2018 17:01
Uber var förbjudet i Las Vegas för några år sen, finns de nu?
3 nov. 2018 17:10
Hej
Hotellet ligger ju lite off och ödetomter som kanske inte är så lämpliga att gå förbi på kvällen. Dagtid om det inte är
alltför varmt kan vara lämplig promenad, annars finns det busshållplats utanför hotellet.
3 nov. 2018 17:15
Hej
Glömde att nämna att parkeringsplatser utom hotellens egna utmed strippen är bara att glömma.
Att finna gratis parkeringar när markpriserna är en av världens högsta är nog inte att tänka på.
Av Daytona
4 nov. 2018 09:14
Citerat från Evoline:
Uber var förbjudet i Las Vegas för några år sen, finns de nu?
Det var då tillåtet 2016 när vi var där. Billigt och enkelt !
4 nov. 2018 10:25
Uber fanns förra året när vi var där. Tänk också på att inte gå mot rött ljus och absolut inte korsa en gata varsomhelst, ni måste använda övergångsställen. Böterna är riktigt höga och de bötfäller ofta och gärna. Taxi var smidigt och inte så dyrt, busshållplatser finns tillgängligt överallt.
4 nov. 2018 10:54
Tusen tack för svar och informationen ang böter. Bilen får stå på hotellets parkering under vistelsen så åker vi Uber och buss.