Parkering Arlanda

Av Sofieja
4 jan. 2010 11:03
Visningar: 22133
Hej,

Någon som parkerat sin bil hos Arl-Märsta flygplatsparkering och som kan ge ett omdöme? Eller om det är någon som har något annat alternativ att föreslå oss?

http://www.flygplatsparkering.se/index.html
Av Walle
4 jan. 2010 12:20
Hej!
När vi tar bilen till Arlanda brukar vi parkera på Benstocken, där är det oftast fullt så man måste boka i förväg.
Sista gångerna vi har åkt till Arlanda har vi faktiskt tagit tåget, det stannar till vid Arlanda och sen är det bara ta rulltrappan upp så är man på plats direkt.
Helt otroligt det går på 500 kr för oss 2 vuxna och 1 barn tor till Arlanda från Sala. Billigare och bekvämare kan det inte bli! :-)

mvh Walle
Av Fdr
4 jan. 2010 22:17
Parkerade på "Beta" tror jag parkeringen hette, utanför Radisson när vi var iväg 3v nu i december, kostade 860kr och tja...bilen stod kvar insnöad som satan.
Däremot så funkade inte snacket om att "det är bemannat 24h" som dom lovade på telefon så man stod som en idiot o försökte komma ut från parkeringen.
Hade 1000sek i kontanter och fick tillslut föra över pengar via telefon så jag kunde använda samma kreditkort som jag hade när jag körde in för att komma ut.

Nästa gång blir det tåget, om det nu kommer i tid :S

/////FDR
Av Fdp
4 jan. 2010 22:53
De gånger jag tagit bilen har jag parkerat hos Måby. Fungerar som alternativet du nämner, men är ca. 10% billigare.
Av Aik
5 jan. 2010 07:59
Hej
Har parkerat där flera gånger, aldrig varit några problem. Har kommit hem alla möjliga tider på dygnet och en buss står alltid och väntar.
Ha en härlig resa.
AIK
Av Katitzi
5 jan. 2010 17:29
Brukar alltid parkera på Lindskrog långtidspark. Man kan välja ute eller inne. De har shuttleservice till och från flygplatsen och det har alltid fungerat klockrent oavsett tid på dygnet. / Katitzi
5 jan. 2010 18:29
Citerat från fdp:
De gånger jag tagit bilen har jag parkerat hos Måby. Fungerar som alternativet du nämner, men är ca. 10% billigare.
Det brukar vi också göra. Ett tips är att du bokar tvätt av din bil så står den inne i värmen när du kommer hem. Kostar extra , men det är det värt
Taxiservicen till och från flyget funkar utmärkt även om du är flera timmar försenad. Vi var en dag försenad en gång och det var också OK
5 jan. 2010 19:33
Tror nog att alla långtidsparkeringar funkar bra själv brukar jag stå på Benstocken som vi parkerade på första gången för flera år sen och det har aldrig funnits nån anledning att byta parkering sen dess det har funkat jättebra under alla våra resor oftast står bussen där och väntar när väskorna kommit annars dyker den upp inom ett par minuter det har faktiskt aldrig klickat för oss och vi är otroligt nöjda med benstocken och skillnaderna i pris mellan parkeringarna är faktiskt väldigt liten så av den anledningen har det inte heller funnits nån vits att byta..
6 jan. 2010 18:06
Utan tvekan www.lindskrog.se. Funkar alltid superbra där och de har koll när man landar och hämtar en när som. Bilen kan vara både ute eller inne. Bevakad parkering. Lätt att boka på nätet (vilket man bör göra för en populär parkering, tror den är billigare också än de flesta andra). Lycka till! Och trevlig resa!
Av Sofieja
7 jan. 2010 17:50
Tack för bra tips!! Det blir definitivt någon av de av er föreslagna parkeringsplatserna.

Må så gott!!

SofieJa
Av Perthe
5 dec. 2010 20:05
Har provat alla långtidsparkeringar.

Det har kommit en ny parkering som heter flygets långtidsparkering som utklassar alla andra. Trevlig personal och kanon service. Bra pris och har lite andra erbjudanden en alla andra.

Kan verkligen rekommendera denna parkering.
Titta på www.flygets.se
1 nov. 2014 02:10
Vi anlitade flygets långtidsparkering, har gjort det ett par gånger men idag så var det sista gången. Jag och min familj stod och väntade var vi tyckte 15-20 minuter i nollgradig kyla vid 23.30, och när jag påtalade detta så fick chauffören spelet och hävdade att jag "blåjlög" för att han hade "minsann åkt därifrån för 15 minuter sen" och han skulle minsann inte ta skit! Han hade som han sa "jobbat med service i 20 år" och förväntade sig ärlighet....inte klockade jag exakt när vi kom ut utan gissade! Nu är väl min syn att att om man då jobbat 20 år med service så borde man ju förstå vid det laget att man inte bemöter kunder på det sättet, han var genuint oproffsig och ohövlig!

Så jag kommer aldrig mer anlita flygets långtidsparkering, både av skälet att man trots att man får ut bagaget sent får stå i kylan och vänta, men främst för att man blir så ohövligt behandlad. Välj något annat.