Palma de Mallorca - vilka områden är mysigast?

Av Teresen
24 sep. 2013 12:06
Visningar: 8299
Hej!
Vilka områden är mysigast att bo i under en storstadssemester i PalmaMallorca? Gamla stan, vid hamnen eller mitt i smeten?

/Terese
24 sep. 2013 12:50
Citerat från Teresen:
Hej!
Vilka områden är mysigast att bo i under en storstadssemester i Palma på Mallorca? Gamla stan, vid hamnen eller mitt i smeten?

/Terese
Vad är "mitt i smeten"?

Är det under varmare period så skulle jag absolut bo på västligaste delen av Playa de Palma och ta bussen in till stan annars så centralt som möjligt.
Av Babbo
24 sep. 2013 18:23
Om det är en ren storstadssemester och utanför badsäsong så bor vi gärna på Hotel Jaime III. Det ligger mitt i "smeten", d.v.s mellan gamla stan och Santa Catalina. Ett fräscht hotell med frukost inkluderat. Härifrån går man lätt till alla sevärdehter, plazor och shopping. Ett extra plus är att bussen ifrån flygplatsen stannar nästan utanför dörren. Be om ett standardrum på våning 8 - så får du en stor terass i västerläge!

http://www.reseguiden.se/forum/resor/palmas-grander-och-plazor-5044
Av Olanate - Utvecklare Reseguiden.se
25 sep. 2013 16:55
Hej!

Hotel Jaime III är mycket bra kan jag hålla med om, fräscht med en spa avdelning.

/Ola
Av Teresen
30 sep. 2013 09:53
Tack så mycket för tipsen. Ni får gärna fylla på med ännu fler tips!
1 okt. 2013 13:51
Palma de Mallorca är en av mina favoritstäder i Europa och har varit där många gånger. Favoritläget är i närheten av parken Parque de La Feixina. Nära nog till gamla stan, nära till hamnen, nära till bussarna, osv.