Packtips inför resa till Azorerna i slutet av maj?

14 maj 2013 19:13
Visningar: 864
Jag har spontan beställt en resa till Azorerna om en vecka 21/5-28/5 tillsammans med min mamma. Jag överraskade henne;)

Jag brukar vanligtvis resa med mina barn och maken och få är det sol och bad och ofta all inclusive . Men detta är ju en helt annan slags resa, som jag verkligen ser fram emot:) MEN vad ska man packa för klädsel!? Är det kallt när det regnar , för det har jag förstått att det kan göra en hel del. Kallt i vinden? Är det möjligt med shorts eller är det långbyxor som gäller?

Jag tycker det är så svårt att veta, 17-20 grader kan ju upplevas så olika. Ni alla resvana människor, ge mig tips och råd :)

Tack på förhand // Tina
17 maj 2013 13:48
Hej

Jag var till Azorerna ungefär den tiden för 11 år sedan. (slutet av maj eller början av juni, minns ej exakt)

Jag minns att det var väldigt kallt i vattnet, vi badade några gånger men det var inte precis någon njutning...
Mer norrländsk försommar över det hela.

Annars var det en skön temperatur, absolut inte hett, men har inget minne av att jag frös heller.
Men det kan ju blåsa ganska rejält.

Packa mest sommarkläder, "shorts och t-shirts". Komplettera med någon tröja och jacka att ta på om det blir blåsigt eller lite kallare någon dag.

Azorerna är jättevackert.
Passa på att vandra lite och åka runt på hela ön och titta!

/Gunilla