Osprey Farpoint 55l för långa personer?

Av Efees
23 okt. 2016 12:09
Visningar: 169
Hej! Ska till Thailand om 2 veckor på obestämd tid. Jag har letat ryggsäckar rätt flitigt senaste dagarna och kommit fram till att Osprey Farpoint är en riktigt bra backpacker resväska. Jag bor uppe i Norrland och utbudet är värdelöst på vettiga ryggsäckar i min stad, Osprey finns inte i nån butik vad jag vet.

Vill ha en mindre ryggsäck också med mig då jag far så jag har kollat på Osprey farpoint 55l, den avtagbara är på 13l så då hamnar huvudväskan på 42l. Nu är det ej ett justerbart bärsystem i farpoint så jag vet ej om den kommer passa. Osprey waypoint (justerbart bärsystem) verkar inte tillverkas längre. Vill ju självklart testa innan jag köper men utbudet är så värdelöst här i butik.

Jag är 190cm lång och jag undrar om det finns någon längre person som har farpoint eller vet hur dom brukar sitta på längre personer.
Av Efees
23 okt. 2016 16:18
Beställde en Osprey Farpoint 55 nu! Mätte ryggraden fick det till 55/56cm, M/L passar upp till 56cm. Får hålla tummarna att den sitter bra. Har ju inte tänkt vandra några extrema distanser med den.
23 okt. 2016 16:42
Hallå
Har själv en Osprey 70L och den sitter såvitt jag vet bra på mig och mäter 187cm.
Också nöjd över den i helhet :)
Av Efees
23 okt. 2016 17:05
Citerat från Flashpacker21:
Hallå
Har själv en Osprey 70L och den sitter såvitt jag vet bra på mig och mäter 187cm.
Också nöjd över den i helhet :)
Låter bra! Har aldrig haft någon vandringsrygga eller backpackerrygga så har ju inget att jämföra med då jag testar. Blir nog bra :)