Ospec. Till kap Verde

Av Noahs
26 jan. 2016 11:56
Visningar: 927
Hej,

Är det någon som har erfarenhet av hur hotell och boende ser ut på sal och boa Vista? Jag funderar på om man vågar åka ospecificerat till dessa öar nu under lågsäsong. Min "teori" är att eftersom öarna är såpass små så att mamma antagligen kommer få ett rätt bra "location" var man än hamnar. Inte direkt ospecificerat till "Turkiet" exempelvis som är så mycket större till ytan. Men sen är jag inte så inläst på kap Verde heller så jag kanske har fel.

Sen var gäller hotellstandard så bryr jag mig inte super så länge man slipper bed bugs och liknande. Förväntar mig ingen lyx men visst hade det varit kul au inte hamna på värsta rucklet.

PS: prisskillnaden mellan enbart flyg och ospec. Är ca 2000kr. Frågan är om man kanske hittar eget boende för 2000 kr (7 nätter) ifall ospecificerat låter som en dålig idé.
26 jan. 2016 19:11
Om du kollar lite på vilka hotell de olika charterbolagen erbjuder så är det rätt fina hotell över lag.
Jag såg inga hotell när jag var där som såg "skabbiga" ut om man säger som så. Inte på Sal/Santa Maria i alla fall.

Vet inte hur det är där nu, jag var där vintern 2013 och då byggdes det för fullt så de flesta ställena verkar vara relativt nybyggda.