ombokning flygresa corona

23 mars 2020 15:45
Visningar: 227
Hej! Min dotter sitter fast i Brasilien och försöker boka om sin returresa till ett senare datum. Hon har bokat genom mytrip.com och flyger med flygbolaget LATAM, viss del av sräckan är det Lufthansan som sköter flygsträckan Frankfurt-Stockholm. På LATAMs hemsida står att man får boka om utan avgifter mm om det finns gränsrestriktioner mm. Det finns det ju, nästan alla länder har stängt sina gränser. Nu säger mytrip att de kan boka om henne senare i april men då får man betala mellanskillnaden. Jag tycker det är konstigt. Förstår att allt är rörigt för alla just nu men skulle gärna ville höra om någon av er har några synpunkter, tips mm kring detta. Har hört mig för med vårt försäkringsbolag, vi har extra resetillägg på vår försäkring men det verkar inte så att de ersätter kostnaderna för ombokningar i detta läget. Några tankar från er? Tack
Av Erik777
23 mars 2020 16:30
Det är nog bara att ta erbjudandet om att betala mellanskillnaden om hon vågar vänta till senare i April. Eller köp en ny biljett med något annat bolag. Det är nog tyvärr så att det kan bli ännu värre med restriktioner innan det blir bättre igen.