Ö & hotell tips

Av Lena23
11 apr. 2011 08:12
Visningar: 1486
Nu är biljetten bokad: Sthlm -Barbados t.o.r 4 veckor över jul och nyår. Nu börjar vi fundera över var vi skall under dessa veckor. Vi tänkte oss två- tre öarutöver Barbados och stanna endast på Barbados de sista dagarna. Vilka öar får man inte missa? hotell/guesthouse tips? Bästa stränderna? bästa dykningen? restaruang tips? allt info av intresse.
Någon som vet om det fortfarande finns möjlighet till flygpass mellan öarna- vi har endast hittat multicity, vilket i princip verkar vara flera enkelbiljetter x flera = riktigt dyrt.
Av Sus73
9 jan. 2012 11:59
Hej!

Såg att du tyvärr inte fick några svar på denna tråd. Är själv sugen på Barbados och ev kringliggande öar nästa jul. Skulle vara kul om du kan berätta hur er resa blev!
Av Lena23
9 jan. 2012 14:34
hej Sus, skriver fran ett soligt Barbados. komme ratt lagga ut en resedagbok med bilder efter hemkomst och battre uppkoppling. resan blev barbados - Curacao - Dominica - Barbados.
Av Kentaa
2 mars 2012 15:05
Citerat från lena23:
Nu är biljetten bokad: Sthlm -Barbados t.o.r 4 veckor över jul och nyår. Nu börjar vi fundera över var vi skall under dessa veckor. Vi tänkte oss två- tre öarutöver Barbados och stanna endast på Barbados de sista dagarna. Vilka öar får man inte missa? hotell/guesthouse tips? Bästa stränderna? bästa dykningen? restaruang tips? allt info av intresse.
Någon som vet om det fortfarande finns möjlighet till flygpass mellan öarna- vi har endast hittat multicity, vilket i princip verkar vara flera enkelbiljetter x flera = riktigt dyrt.
Hej. Fritidsresor har riktigt billga resor till barbados sydkust. Min vän kom hem för 3 v sen. Det var fritidsresor första vinter till Barbados. Det de berättade gjorde sånt intryck så de min fru och jag åker dit 26 Jan 2013. De bodde på ett hotel Sunbay. 12300/vuxen för 2 V, då ingick mat på planet. Resan är direktflyg ca 10tim.

Jag har kollat runt på sajterna och de är överlägset billigast. Nu ligger Sunbay 20-25 min promenad från St Lawrence gap,det är tydligen där allt händer. Maten var de nöjda med, så även prisbilden. De åkte med 2 barn 10,12 år gamla.

Hotelet är trots sina 2 stjärnor riktigt fint. Vädret de hade under sin vistelse låg stadigt på 28-30 C. Lite blåsigt, men inget att yvas över.

De boende var enligt deras mening mkt trevliga& hjälpsamma. Sköldpaddor i alla storlekar. Fredliga apor. Ön är så pass liten att lätt tog sig runt med bil under en dag. I Bridgetown var det väl främst hamnen de vurmade för.

ps taxi har bra priser. Buss var riktigt billigt. ds
Kenneth