Nytt forum – vad kan vi förbättra?

Av Ziesta
10 nov. 2011 15:25
Visningar: 954
Hej,

Jag jobbar som utvecklare på Reseguiden. Tack för feedbacken vi fick kring releasen av den nya designen. Som Louise på redaktionen tidigare har skrivit kommer vi nu att dra igång ett projekt som är mer fokuserat på just forumet och medlemmarna – diskussioner, bloggar, bilder, resealbum, profilsidorna...

Vi har ju redan fått in en hel del feedback och förslag på hur forumet kan förbättras; större bilder, fler diskussionskategorier, aktivitetsflöde... som vi givetvis tar med oss till önskelistan som kommer att ligga till grund för projektet. Vi har bland annat planer på en speciell startsida för just forumet där man lättare kan få överblick och hänga med i vad som händer.

Jag kommer att vara kontaktperson för forumsprojektet så hör gärna av er om ni har fler synpunkter och idéer på hur medlemsfunktionerna kan bli bättre. Antingen här i tråden eller till (Logga in för att se e-postadress)

(Om ni har tankar som mer specifikt rör Reseguidens nya design och söktjänsterna; ex. buggar, funktioner som fattas etc så har vi startat en ny tråd för detta: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/nya-designen-buggar-och-saknade-funktioner-18535 )

Hälsningar Tess
Projektledare Forumsprojektet
12 nov. 2011 11:08
Hej, kul att ni satsar på forumet!

Vad sägs om en twitter-variant av reseguiderna? Ett format där tips kan sammanfattas på 140 tecken och kategoriseras.

Om någon skapar en miniguide med kategorierna Saigon, boende:
"Trivdes jättebra på Madam Cuc's på Pham Ngu Lao."

Och någon annan Saigon, uteliv / nattklubb:
"Skaka loss på Apocalypse Now på Dhong Koi. Grymt röj!"

Skulle man kunna söka på Saigon och få:

"Boende

Trivdes jättebra på Madam Cuc's på Pham Ngu Lao.

Uteliv / Nattklubb

Skaka loss på Apocalypse Now på Dhong Koi. Grymt röj!"

Kanske kan användas som utgångspunkt för vanliga reseguider?

Tack för en toppensajt!
Av Ivan
12 nov. 2011 23:12
Hej Tess!