November/December i Albufeira.

11 juli 2017 14:01 (redigerad)
Visningar: 729
Hej, min fru o jag är relativt nya pensionärer som ska resa till Albufeira
Praia dos Aveiros, 1 månad i November/December. Vi undrar om nån på forumet har erfarenhet av Albufeira vintertid? Vi har förstått att det är lågsäsong förståss, men allt är väl inte igenbonmat. Vi tar emot alla tips vi kan få. Mvh Kjelle
26 juli 2017 02:30
Nähä , inget svar. Ok, nästa fråga är: vad är priset med expressbuss Albufeira-Lissabon &Albufeira -sevilla tur o retur?
Gärna tips på billigt bra hotell för 1 natt eller 2 på respektive destination, helst centralt då förstås. Mvh Kjelle
?
Av Trea
9 sep. 2017 12:46
Vi har varit i Albufeira i januari. Absolut inte igenbommat! Många engelsmän och även gott om husbilsturister såhär års. Ett blogginlägg från januari 2015:
http://www.freedomtravel.se/2015/01/gamla-stan-i-albufeira/
I januari var det så varmt så man kunde sola en liten stund mitt på dagen. På kvällarna blev det svalt.
9 sep. 2017 17:09
Tack Trea, äntligen någon som svarar. Såg ni er omkring bland byarna nåt? Andra ställen ni kan rekommendera, med utgångspunkt från Albufeira med buss?
9 sep. 2017 17:27
Vi funderar på att resa till Lissabon o övernatta 1 eller 2 nätter i november -december med en busslinje som går mellan Albufeira-lissabon, den går väl året runt? Vet nån priset tur&retur?. Gärna också tips på centralt billigt bra boende i Lissabon för 1-2 nätter😊
17 sep. 2017 13:57
Vet nån om det finns nån svensk matrestaurang i Albufeira, som har öppet på vintern också?