Niagarafallen

Av Lindak
12 juli 2016 13:27
Visningar: 694
Hej!

Ska till Toronto i höst och funderar på att åka till Niagarafallen. Min fråga är om det är värt att ta en bussresa dit eller om det är smartast att hyra bil och kunna stanna på vägen dit som man själv vill.
Jag har förstått att många tycker det är toppen att åka en båt i fallen men annars? "klarar" man sig på egen hand utan guider osv. Gillar att kunna resa fritt!
12 juli 2016 14:57
Vi var där för ett par veckor sedan. Hade egen bil och bodde på Kanada sidan. Gick längs med fallen och det var väldigt mycket folk på em. Tog även båttur ut till fallen. Väldigt lång kö så tänkte först hoppa turen, men allt gick mycket smidigt och köandet tog ca 30-40 min. Tycker båtturen var riktigt häftig och komma så nära fallen. Och ja, man blir blöt ! :)
12 juli 2016 16:51
Smaksak, själv gillar vi att köra och sköta oss själv.
Var där också för ett par veckor sen, bara en övernattning. Vi åkte också båten samt Walk behind the falls. Båda var värt att göra och inga långa köer. Biljetten till båten kan man köpa online om så hoppar man biljettkön om den skulle vara lång. Det är absolut inga problem att göra Niagara på egen hand.
Av David88
12 juli 2016 23:16
Båten är lätt det bästa. Allt annnat är lite meh. Åk själv på dina vilkor och gör det du vill. Ingen guide! Boka gärna hotel med utsikt över fallen dock.
Av Lindak
13 juli 2016 11:04
Tack alla för bra svar!
Av Bruun
29 aug. 2016 16:42
Vi var på fallen juli -15. Vilken upplevelse
Vi bodde på Canada sidan på Sheraton, mitt i smeten och med utsikt över fallen. Bokade via hotels.com och betalade 800,-/ natt familjerum. Utan frukost med Ihop låg i krokarna så det gick bra.
Vi köpte ett äventyrskort ( minns inte pris) men hade 4 tidsbokade aktiviteter med timeslots. Grymt värt priset tyckte mannen som betalade, vi slapp både köer och buss mellan ställena om man inte ville gå.
À
Maid Of mist, båttur
Walk behind the falls
4D bio
Samt whirlpool