New York & Florida

Av Cec71
21 sep. 2014 21:42
Visningar: 427
Vi reser två vuxna och två barn (8 & 11) till New York och Florida juni-juli 2015. Från Köpenhamn till New York först, stannar ca 1 vecka, sedan ner till Orlando med flyg, stannar där ca 4 dgr och sedan vidare till ? Vad rekommenderar ni som varit här med barn? Vi har ca 3 veckor att spendera i Florida och reser hem från Fort Lauderdale. Hyr bil i Orlando för att ta oss runt, tänker t ex Key Largo eller/och Key West och avsluta ngr dagar i Fort Lauderdale innan hemresa. Läste att ngn av er varmt rekommenderade Miami beach? Ngt annat ställe som man kan koppla av, uppleva och bada? Tips tack!
Av Birgere
22 sep. 2014 18:37
Börja gärna med att läsa en del av de tusentals inlägg som handlar exakt om detta.
Det finns säkert några obesvarade frågor som du kan få svar på sedan.
Av Zodezo
22 sep. 2014 22:53
Rekommenderar er absolut ett besök i Everglades :-) Ska ni besöka nöjesparker i Orlando så rekommenderar jag er att kolla in deras hemsidor för att se vilka parkers åkattraktioner som passar er bäst :-)
Av Ales
27 sep. 2014 19:08
Hej du,
Vilken underbar resa ni har framför er!
Mina tjejer älskade både NY och Florida De är i samma ålder som era barn. Förra året var vi i Florida för andra gången och hade en fantastisk resa. Jag kan varmt rekommendera Discovery Cove när ni är i Orlando.
Vad gäller ställen i Fl vill jag gärna slå ett slag för Clearwater Beach.. Helt fantastisk både vad gäller sol och bad men även en lagom "stor" stad för promenix på kvällen.
Miami Beach är definitivt ett måste! Vi hade 4 dagar båda gånger i FL och ska def åka tillbaka.
Key West är något helt annat men lika fantastiskt!!!
lycka till!
Lejla
Av Cec71
28 sep. 2014 13:36
Tack för härliga tips! Vi ska kolla lite extra på Clearwater beach och Discovery cove. Nu längtar vi än mer :)
28 sep. 2014 20:34
Stanna längre i Orlando om
ni har tre veckor på er. Barnen är i helt rätt ålder och med tanke på utbudet känns 4 dagar onödigt lite. Dessutom är hotellen rejäla, prisvärda, attraktiva komplex som gör sig perfekt för barnfamiljen emellan parkbesöken.

Ta en hel veckas badsemester någonstans utmed golfkusten innan ni återfår pulsen i Miami under några dagar. På väg dit besöker ni Everglades och slutligen en tre dagars tur ner till Key West där ni simmar med delfiner i Marathon på ett mer avslappnat sätt än tidigare nämnda Discovery Cove.

Have fun!