New york 1v i Juni

10 feb. 2016 18:45
Visningar: 343
Hej! Allihopa :-)

Då var vår tredje resa till USA bokad!! , denna gång åker vi till New York.....:-)
Har drömt om detta resmål ett tag, och är så klart lyrisk att äntligen få åka dit.
Vi har besökt några storstäder i USA innan b.la LA, San Fransisco , Miami , Las Vegas ... Men det känns som New york kommer att bli outstanding !

Planeringen är igång, hotellet bokat, vi kommer att bo på Travel inn hotell i Hells Kitchen, någon som bott där? Ligger på w 42 street inte så långt i från Time Square, finns tydligen utomhus pool , vi åker ju midsommarveckan, så blir nog varmt o gott :-) hoppas få anv poolen nån dag iallafall ;-) priset tycker jag var ok 15000:- för 7 nätter.

Vi tänker hyra bil 1 eller två dagar och ta oss ut mot Long Island, bada o sola vid någon fin strand , någon som har tips om mysigt ställe där ute vid kusten?

Har kollat Fire Island , Jones beach ......verkar fint!

Sen blir det massor m sevärdigheter såklart, har planerat att vi ska hinna 3-4 sevärdigheter per dag, vad tror ni blir det för mkt ?

Vi tänkte dela upp Manhattan i typ 3 områden, och hålla oss i ett område per dag...

Tycker ni att vi absolut ska gå och se ng föreställning Broadway el liknande?
Och tips om hur vi isåfall får tag i billiga biljetter till hela familjen 2 vuxna + 2 barn någon ni rek som passar en hel familj?

Mvh Tessan
Av Peter_o
10 feb. 2016 23:46
Synd att du inte talar om barnens ungefärliga ålder. Men troligen passar amatörtävlingarna på Apollo Teatre dem. De sker på onsdagskvällar och är det veckan före midsommar du är där så riskerar du att få se mig där!
https://www.apollotheater.org/calendar/

Det beror på vad du menar med sevärdheter, men pratar vi om de 10 vanligaste/största så är nog 2 per dag lagom.

Americam Museum of Natural History och hangarfartyget Intrepid är ju två måsten om barnen är i lämplig ålder.

Är barnen i shoppingålder så kan du nog glömma att åka till någon strand, dessutom tvivlar jag på att ni hinner med det. Min gissning är att ni inte är i NY 7 hela dagar. Vi (jag har två barnbarn 13 och 16 år gamla med) ska försöka åka ut till (nöjesfältet) vid Coney Island. Det finns strandbad där, men det tar en timme dit med tunnelbana. (Det är inte första gången vi är i NY).

PeterO
11 feb. 2016 07:04
Hej
Tack för tipsen....
Killarna är 13 och 15 , men de är inte speciellt shopping galna ;-)

Vi åker den 20:e och precis som du säger blir det inte 7 hela dagar, men vi har bokat hyrbil , så
1 dag kommer vi köra utåt Coney Island o bortåt, med bil är man ute vid kusten efter 1 tim....

Mvh Tessan
Av Peter_o
11 feb. 2016 10:03
OK, då är det veckan efter mig. Men de har amatörtävlingar även den 22:a. Ska ni äta middag på Red Lobster ett stenkast bort från Apollo måste ni hänga på och boka det en månad före.

Jag tror killarna skulle gilla att kolla in foto/elektronikaffären B&H på 9th Avenue mellan 33-34 Street.
Samt Apple Store utanför (nedanför) FAO Schwarz 5th Ave mellan 58-59 Street
Linbanan från 2nd Ave x 62nd St kanske kan vara något. Jag tror Metrocard gäller där.

Jag är ju så gammal att jag tror att killar är teknikintresserade. Museum for the Moving Art kanske kan vara något. Bl a har de en mekanisk TV där. Det ligger en bit utanför Manhattan. Men Intrepid Sea, Air & Space Museum är nog intressant.

MoMA har gratis entré på fredagar efter kl 16 och det har även Museum for the Moving Art.

/PeterO
11 feb. 2016 13:14
Citerat från Peter_o:
OK, då är det veckan efter mig. Men de har amatörtävlingar även den 22:a. Ska ni äta middag på Red Lobster ett stenkast bort från Apollo måste ni hänga på och boka det en månad före.

Jag tror killarna skulle gilla att kolla in foto/elektronikaffären B&H på 9th Avenue mellan 33-34 Street.
Samt Apple Store utanför (nedanför) FAO Schwarz 5th Ave mellan 58-59 Street
Linbanan från 2nd Ave x 62nd St kanske kan vara något. Jag tror Metrocard gäller där.

Jag är ju så gammal att jag tror att killar är teknikintresserade. Museum for the Moving Art kanske kan vara något. Bl a har de en mekanisk TV där. Det ligger en bit utanför Manhattan. Men Intrepid Sea, Air & Space Museum är nog intressant.

MoMA har gratis entré på fredagar efter kl 16 och det har även Museum for the Moving Art.

/PeterO
Tror du syftar på Red Rooster och inte Red Lobster som ligger i Times Sq och inte kan förbokas! :)

Jag tror 3-4 sevärdheter per dag kan bli för mycket beroende på vad det är för sevärdheter då vissa kräver mer tid än andra! Men jag tycker absolut ni ska dela upp New York i områden och utforska ett område i taget. Jag rekommenderar Lejonkungen som är grym för alla åldrar. Just nu är Hamilton väldigt populärt men tyvärr slutsålt i flera månader framöver.

På en vecka la vi upp våra dagar ungefär såhär och vi hann med allt detta + mer:

Dag 1: MIDTOWN (vi bodde på 35th street & 6th avenue) landade 5 på morgonen och hade varit uppe i 30 timmar. Började dagen med att gå upp i Empire State Building. Shoppade på 34th street och Macy's och promenerade sedan till Bryant Park och såg NY Public Library sedan fortsatte vi upp på 5th avenue tills vi hamnade i Apple Store och Bloomingdales. Avslutade dagen i Central Park och åkte hem och sov.

Dag 2: Började dagen i Chinatown/Little Italy och fortsatte upp längst med Broadway och shoppade hela dagen tills vi hamnade i Union Square och avslutade shoppingen där. Åkte därifrån till Times Square och gick runt i butikerna där och åt tillslut middag på Bubba Gump

Dag 3: Åt frukost vid Central Park, shoppade i butikerna vid Columbus Circus och gick runt på Upper West Side tills vi gick in i Central Park och spenderade resten av förmiddagen och eftermiddagen där. Vid solnedgången promenerade vi ut vid 5th avenue, shoppade längst med avenyn tills vi kom fram till Rockefeller Center där vi gick upp i Top of the Rock. Fikade i källaren där och åkte tillbaka ner mot Herald Square och shoppade mer på Macy's.

Dag 4: Spenderade hela dagen på en outlet i New Jersey. (Jersey Gardens)

Dag 5: Började dagen med att ta Staten Island Ferry för att se frihetsgudinnan, gick sedan mot Wall Street, 9/11 Memorial och spenderade efteråt några timmar på Century21 för att shoppa. Tog sedan tunnelbanan till Brooklyn, gick runt där och promenerade tillbaka på Brooklyn Bridge.

Dag 6: Promenerade från hotellet till Madison Square Park (Fotades vid Flatiron Building och åt på Shake Schack) och fortsatte ner enda tills vi hamnade i Washington Square Park. Därifrån gick vi till West Village och promenerade på Bleecker Street, åt cupcakes på Magnolia Bakery och tog en taxi till Union Square för att äta middag.

Dag 7: Checkade ut tidigt och hade tid att gå runt till kl 18 så vi började med att shoppa lite på 34th Street och gick upp mot Times Square där vi gick till M&M Store, Hershey butiken och fikade längre upp på 7th avenue. Åt middag på Five Guys på 42nd Street och åkte sedan mot flygplatsen.
11 feb. 2016 16:17
Hej New york chick

Ja då hann ni med massor tycker jag :-) vilken av de ställena ni åt på gillade ni mest? Och vilket var mest prisvärt? Vi tänkte testa shake shak eller vad det nu hette ;-) åkte ni upp i top of the rock på kvällen då?

Vi vet inte om vi ska ta top of the rock, empire, eller den nya one world .....

Mvh Tessan
11 feb. 2016 16:41
Citerat från Teresan76:
Hej New york chick

Ja då hann ni med massor tycker jag :-) vilken av de ställena ni åt på gillade ni mest? Och vilket var mest prisvärt? Vi tänkte testa shake shak eller vad det nu hette ;-) åkte ni upp i top of the rock på kvällen då?

Vi vet inte om vi ska ta top of the rock, empire, eller den nya one world .....

Mvh Tessan
Jag har varit i alla tre och ska man bara välja en så tycker jag att ESB är bäst! :)

Personligen tycker jag också att Jersey Gardens definitivt inte är värt någon tid om man inte råkar ha några timmar att slå ihjäl på Newark och åker dit då.
11 feb. 2016 19:03
Citerat från Teresan76:
Hej New york chick

Ja då hann ni med massor tycker jag :-) vilken av de ställena ni åt på gillade ni mest? Och vilket var mest prisvärt? Vi tänkte testa shake shak eller vad det nu hette ;-) åkte ni upp i top of the rock på kvällen då?

Vi vet inte om vi ska ta top of the rock, empire, eller den nya one world .....

Mvh Tessan
Jag har varit i New York väldigt många ggr så jag har en lång lista på restauranger som man måste hinna besöka, det beror dock på er budget! Så om du ger mig en ungefärlig siffra på hur mycket ni kan tänka er lägga på en måltid så kan jag komma med bättre förslag!

Jag gillar Top of the Rock mer för att utsikten är finare enligt mig men tycker att man som förstagångsbesökare ska uppleva ESB också. Jag brukar alltid försöka hinna upp innan solnedgången så jag kan vara uppe både under dagtid och kvällstid (och samtidigt få bilder på solnedgången) men då jag åkt upp ett flertal gånger blev det kväll just denna gång.

När det kommer till Jersey Gardens så beror det på säsongen, vissa gånger har jag åkt därifrån tomhänt och vissa gånger har jag och mitt sällskap haft så mycket påsar med oss hem att vi varit tvungna att lämna en del hos vänner i Jersey, en gång i januari hade vi shoppat ca 30-35 påsar totalt. Jag tycker maj samt sommartid har väldigt tråkigt utbud medan utbudet blir 100x bättre när man närmar sig en ny säsong och butikerna behöver byta ut sitt sortiment, då hamnar väldigt mycket i butikerna på Jersey Gardens istället. Jag har haft bäst erfarenhet av outlets i nov-feb. En gång i november hittade vi Burberry klockor för 1500 kronor, exakt samma klockor kostade 3500 kr på Macy's. Överlag har Victoria's Secret i JG oftast väldigt bra utbud och är mycket billigare än Victoria's Secret i New York.

Sedan tycker jag att det är värt att notera att outlets överlag kanske inte är en så bra idé om man bara har en vecka i New York då shoppingen inne på Manhattan räcker och blir över. Anledningen till varför jag åker dit är för att jag har vänner i Jersey (nära JG) vilket gör att jag i vilket fall som helst åker dit.

Och när det kommer till en dagsutflykt, fastän jag inte tycker det är nödvändigt i en storstad som New York där det redan finns tillräckligt mycket att göra så rekommenderar jag verkligen Coney Island. Spenderade en hel sommar i New York och det blev många utflykter dit. Vill ni komma ännu längre bort har ni ju Montauk, Southampton osv som ligger ca 2 timmar bort.
11 feb. 2016 19:34
Citerat från Newyorkchic:

Jag har varit i New York väldigt många ggr så jag har en lång lista på restauranger som man måste hinna besöka, det beror dock på er budget! Så om du ger mig en ungefärlig siffra på hur mycket ni kan tänka er lägga på en måltid så kan jag komma med bättre förslag!

Jag gillar Top of the Rock mer för att utsikten är finare enligt mig men tycker att man som förstagångsbesökare ska uppleva ESB också. Jag brukar alltid försöka hinna upp innan solnedgången så jag kan vara uppe både under dagtid och kvällstid (och samtidigt få bilder på solnedgången) men då jag åkt upp ett flertal gånger blev det kväll just denna gång.

När det kommer till Jersey Gardens så beror det på säsongen, vissa gånger har jag åkt därifrån tomhänt och vissa gånger har jag och mitt sällskap haft så mycket påsar med oss hem att vi varit tvungna att lämna en del hos vänner i Jersey, en gång i januari hade vi shoppat ca 30-35 påsar totalt. Jag tycker maj samt sommartid har väldigt tråkigt utbud medan utbudet blir 100x bättre när man närmar sig en ny säsong och butikerna behöver byta ut sitt sortiment, då hamnar väldigt mycket i butikerna på Jersey Gardens istället. Jag har haft bäst erfarenhet av outlets i nov-feb. En gång i november hittade vi Burberry klockor för 1500 kronor, exakt samma klockor kostade 3500 kr på Macy's. Överlag har Victoria's Secret i JG oftast väldigt bra utbud och är mycket billigare än Victoria's Secret i New York.
Roligt att höra att det varierar! Jag har blivit så besviken de gånger jag har varit där så jag har inte reflekterat över att det kanske varierar, trots att det annars ofta gör det på outlets i allmänhet.

Jag är också i New York ofta, åtminstone 2-3 gånger per år, men jag tycker att det är lite knepigt att hitta bra restauranger, så jag tar gärna emot tips om du har! Budget spelar mindre roll så länge kvaliteten är god, äter mest vegetariskt men kan tänka mig kyckling, fisk och skaldjur också.
11 feb. 2016 21:04
Hej!

Det lutar åt att vi åker upp i top of the rock 👍

Vår budget ligger väl på ca 150:- per pers , klart ng dag kanske det blir att man äter för mindre och ng dag för lite mer men om vi säger runt 100 kr per pers då....
Av Peter_o
11 feb. 2016 22:33
Självfallet menade jag Red Rooster! Tack för påpekandet.

Jag äter mycket sällan på restauranter i NY. Gissar att det är svårt att äta en måltid med dryck och dricks för under $20/person.

Med restaurant menar jag då ställen med bordsbeställning. Det finns mängder av ställen utan detta, man slipper i alla fall att lägga 20% på dricks då, men det är ändå knepigt att komma under $10 för en middag. Den drar iväg mot 15.

Jag kollade på skoj var en menu på MacDonalds kostar, Double Ceesburger, litat glas CocaCola, liten Pomes Frites och en liten äppelpaj får man för $5 (ordinarie pris $6), men jag tror inte dina killar nöjer sig med det efter en dags traskande på stan.

Det finns måna (enkla) ställer där man plockar för sig själv och sedan betalar maten efter vikt. På en vecka hinner man inte tröttna på ett mål om dagen på den typen av matställe.

Min gissning är att ni äter och dricker för minst 400 kr/dag och person. Har ni stor frukost på hotellet kanske nu kommer undan ett par tior billigare. Kan ni undvika glass och kafferaster förbättras ju ekonomin lite. Köp vatten i stora flaskor och fyll på mindre på morgonen så ni har vatten med. Det är varmt i juni också. Livsmedelsbutiker heter DUANEreade eller Wahlgrens (m fl).

Jag undrar om inte det är kvällstid på Top of the Rock som är mest minnesvärt, med ESB är ju en klassiker, så man kanske ska ta den första gången i NY.

/PeterO
Av Peter_o
11 feb. 2016 23:45
Citerat från Newyorkchic:
Jag rekommenderar Lejonkungen som är grym för alla åldrar. Just nu är Hamilton väldigt populärt men tyvärr slutsålt i flera månader framöver.

Ja, det tyx vara några eftermiddagsföreställningar i januari 2017 som det finns Hamilton-biljetter till. Men det brukar finnas biljetter på obskyra sajter till överpris för tidigare datum.

Biljetter till Lejonkungen säljs inte till rabatt idag, så den går nog bra fortfarande.
Rabatter kan man kolla in på https://www.tdf.org/nyc/81/TKTS-Live

Bokning på www.ticketmaster.com rekommenderas.
PeterO
12 feb. 2016 04:05
Jag tycker också att Top of the rock är bäst. Men ESB hör ju liksom till att ha gjort...

Om man bara äter på snabbmatskedjor kan man ju klara sig på 150kr /dag.
Jag ha levt superbilligt på mina USA-resor när jag var yngre.

Senaste resan:
http://4000mil.se/index.php/new-york-och-kalifornien/
12 feb. 2016 11:39
Er budget är väldigt svår att hålla i New York där det finns mycket gott att äta. Men jag ska försöka göra mitt bästa för att skriva mina tips och rekommenderar sedan yelp.com och opentable.com/new-york-city-restaurants för att kolla prisnivå, recensioner och även boka bord (de flesta NYC restauranger kräver det).

Jag lever annorlunda från dag till dag, en frukost kan vissa dagar vara en bagel eller wrap från någon bodega för 1-5 dollar, pannkakor med fruktmix för 5 dollar och vissa dagar slår jag på stort. Mina favoritfrukostställen är då:

Sarabeth's
Jack's Wife Freda
The Butcher's Daughter (veganskt med otroligt god frukost!)
Bluestone Lane Collective Café
Little Collins
NOMO SOHO
Le Barricou
Two Hands
Clinton Street Baking Company

När det kommer till lunch föredrar jag snabba luncher on the go, äter ofta pizza slices från mina absoluta favoriter Joe's Pizza på Carmine Street (Typ 1 dollar för en slice och jag blir mätt på 2 stycken) samt John's of Bleecker. Ibland äter jag falafel eller liknande från en av alla miljontals food trucks på gatan. Och ibland, om vi inte har specifika middagsplaner blir det lunch på restaurang och då går jag oftast till:

Café Gitane (jättegoda avokadomackor!!)
Café Habana
Black Tap (En av mina absoluta måsten i New York, googla Black Tap NYC så förstår ni, men det är långa köer så kom vid 10:30 för lunch vid ca 12)
Ladurée
Veselka
Macaron Café
Sushi Samba
Nish Nush
Ravagh Persian Grill
ilili
Eataly (ägs av Joe Bastianich från Masterchef USA, god och prisvärd mat!)
Luke's Lobster (lobster rolls)
Red Hook Lobster Pound
The Lobster Place
Shake Shack
Five Guys

Middagar bokar jag ofta i förtid, är jag fortfarande mätt från lunch brukar jag äta pizza slice, våfflor från Wafles & Dinges eller något från en Bodega. Men mina favoriter som jag alltid bokar är:

Carmine's (En familj på fyra kanske beställer in två rätter och delar och allt är otroligt gott, billigt och glöm inte ta deras friterade calamaris till förrätt!!)
NOBU
La Esquina
El Toro Blanco
Root and Bone NYC
Maya (unlimited mat och drinkar - 1st Ave mellan 64th St & 65th St)
Rosa Mexicano
Grimaldi’s Pizza (Gå till den i Brooklyn)
Bar Pitti
Blue Ribbon Fried Chicken
Boquiera
Flex Mussels
Momofuku Noodle Bar
Tao
The Standard Grill
Bubba Gump (Times Sq - från filmen Forrest Gump)
Lombardi’s pizza
Becco
Babbo
ABC Kitchen
Catch
Buddakan
Spice Market
Panna II
The Spotted Pig
Le Bilboquet
Sugar Factory

För sötsaker älskar jag:
Max Brenner
Serendipity3
Levain Bakery
The City Bakery
Dominique Ansel (skapade de kända cronuts)
Spot Dessert Bar
16 Handles
Magnolia Bakery
Sprinkles ATM

Om jag ska välja ut ett par måsten från dessa för dig som har 2 barn:
Sugar Factory - googla Sugar Factory så förstår du. Alla drinkar kan serveras alkoholfria och det är många familjer där och såväl mat som efterrätter är otroligt goda och värda varenda öre. Se dock till att boka ca en månad i förväg annars än kön in ungefär 3 timmar lång.
Black Tap - Här kan kön vara så lång som 5-6 timmar in. De har väldigt goda hamburgare och deras milkshakes är så kända att de har fått folk att bila från andra stater i USA. Kom därför strax innan öppning för att få bord vid lunch då det är mindre kö (många kommer då in på ca 30 minuter).
Clinton Street Baking Company - väldigt kända för sina pancakes och har ett stort utbud.
16 Handles - godaste Frozen Yoghurt i New York!
Max Brenner - chokladhimlen.
Joe's pizza - helt klart den bästa slicen pizza ni kan få i New York!
Sprinkles ATM - ser ut som en bankomat men ut kommer istället väldigt goda cupcakes!

Har otroligt många fler restaurangtips ifall någon annan skulle vara intresserad av dem!
12 feb. 2016 18:53
Citerat från Newyorkchic:
Er budget är väldigt svår att hålla i New York där det finns mycket gott att äta. Men jag ska försöka göra mitt bästa för att skriva mina tips och rekommenderar sedan yelp.com och opentable.com/new-york-city-restaurants för att kolla prisnivå, recensioner och även boka bord (de flesta NYC restauranger kräver det).

Jag lever annorlunda från dag till dag, en frukost kan vissa dagar vara en bagel eller wrap från någon bodega för 1-5 dollar, pannkakor med fruktmix för 5 dollar och vissa dagar slår jag på stort. Mina favoritfrukostställen är då:

Sarabeth's
Jack's Wife Freda
The Butcher's Daughter (veganskt med otroligt god frukost!)
Bluestone Lane Collective Café
Little Collins
NOMO SOHO
Le Barricou
Two Hands
Clinton Street Baking Company

När det kommer till lunch föredrar jag snabba luncher on the go, äter ofta pizza slices från mina absoluta favoriter Joe's Pizza på Carmine Street (Typ 1 dollar för en slice och jag blir mätt på 2 stycken) samt John's of Bleecker. Ibland äter jag falafel eller liknande från en av alla miljontals food trucks på gatan. Och ibland, om vi inte har specifika middagsplaner blir det lunch på restaurang och då går jag oftast till:

Café Gitane (jättegoda avokadomackor!!)
Café Habana
Black Tap (En av mina absoluta måsten i New York, googla Black Tap NYC så förstår ni, men det är långa köer så kom vid 10:30 för lunch vid ca 12)
Ladurée
Veselka
Macaron Café
Sushi Samba
Nish Nush
Ravagh Persian Grill
ilili
Eataly (ägs av Joe Bastianich från Masterchef USA, god och prisvärd mat!)
Luke's Lobster (lobster rolls)
Red Hook Lobster Pound
The Lobster Place
Shake Shack
Five Guys

Middagar bokar jag ofta i förtid, är jag fortfarande mätt från lunch brukar jag äta pizza slice, våfflor från Wafles & Dinges eller något från en Bodega. Men mina favoriter som jag alltid bokar är:

Carmine's (En familj på fyra kanske beställer in två rätter och delar och allt är otroligt gott, billigt och glöm inte ta deras friterade calamaris till förrätt!!)
NOBU
La Esquina
El Toro Blanco
Root and Bone NYC
Maya (unlimited mat och drinkar - 1st Ave mellan 64th St & 65th St)
Rosa Mexicano
Grimaldi’s Pizza (Gå till den i Brooklyn)
Bar Pitti
Blue Ribbon Fried Chicken
Boquiera
Flex Mussels
Momofuku Noodle Bar
Tao
The Standard Grill
Bubba Gump (Times Sq - från filmen Forrest Gump)
Lombardi’s pizza
Becco
Babbo
ABC Kitchen
Catch
Buddakan
Spice Market
Panna II
The Spotted Pig
Le Bilboquet
Sugar Factory

För sötsaker älskar jag:
Max Brenner
Serendipity3
Levain Bakery
The City Bakery
Dominique Ansel (skapade de kända cronuts)
Spot Dessert Bar
16 Handles
Magnolia Bakery
Sprinkles ATM

Om jag ska välja ut ett par måsten från dessa för dig som har 2 barn:
Sugar Factory - googla Sugar Factory så förstår du. Alla drinkar kan serveras alkoholfria och det är många familjer där och såväl mat som efterrätter är otroligt goda och värda varenda öre. Se dock till att boka ca en månad i förväg annars än kön in ungefär 3 timmar lång.
Black Tap - Här kan kön vara så lång som 5-6 timmar in. De har väldigt goda hamburgare och deras milkshakes är så kända att de har fått folk att bila från andra stater i USA. Kom därför strax innan öppning för att få bord vid lunch då det är mindre kö (många kommer då in på ca 30 minuter).
Clinton Street Baking Company - väldigt kända för sina pancakes och har ett stort utbud.
16 Handles - godaste Frozen Yoghurt i New York!
Max Brenner - chokladhimlen.
Joe's pizza - helt klart den bästa slicen pizza ni kan få i New York!
Sprinkles ATM - ser ut som en bankomat men ut kommer istället väldigt goda cupcakes!

Har otroligt många fler restaurangtips ifall någon annan skulle vara intresserad av dem!
Tack för en lista med lite ny input till nästa gång! Har varit på en del, och tyckte inte att de var något speciellt, men det fanns mycket nytt som jag inte har testat också! Tack! :)
12 feb. 2016 19:47
Citerat från Lallarebecca:
Citerat från Newyorkchic:
Er budget är väldigt svår att hålla i New York där det finns mycket gott att äta. Men jag ska försöka göra mitt bästa för att skriva mina tips och rekommenderar sedan yelp.com och opentable.com/new-york-city-restaurants för att kolla prisnivå, recensioner och även boka bord (de flesta NYC restauranger kräver det).

Jag lever annorlunda från dag till dag, en frukost kan vissa dagar vara en bagel eller wrap från någon bodega för 1-5 dollar, pannkakor med fruktmix för 5 dollar och vissa dagar slår jag på stort. Mina favoritfrukostställen är då:

Sarabeth's
Jack's Wife Freda
The Butcher's Daughter (veganskt med otroligt god frukost!)
Bluestone Lane Collective Café
Little Collins
NOMO SOHO
Le Barricou
Two Hands
Clinton Street Baking Company

När det kommer till lunch föredrar jag snabba luncher on the go, äter ofta pizza slices från mina absoluta favoriter Joe's Pizza på Carmine Street (Typ 1 dollar för en slice och jag blir mätt på 2 stycken) samt John's of Bleecker. Ibland äter jag falafel eller liknande från en av alla miljontals food trucks på gatan. Och ibland, om vi inte har specifika middagsplaner blir det lunch på restaurang och då går jag oftast till:

Café Gitane (jättegoda avokadomackor!!)
Café Habana
Black Tap (En av mina absoluta måsten i New York, googla Black Tap NYC så förstår ni, men det är långa köer så kom vid 10:30 för lunch vid ca 12)
Ladurée
Veselka
Macaron Café
Sushi Samba
Nish Nush
Ravagh Persian Grill
ilili
Eataly (ägs av Joe Bastianich från Masterchef USA, god och prisvärd mat!)
Luke's Lobster (lobster rolls)
Red Hook Lobster Pound
The Lobster Place
Shake Shack
Five Guys

Middagar bokar jag ofta i förtid, är jag fortfarande mätt från lunch brukar jag äta pizza slice, våfflor från Wafles & Dinges eller något från en Bodega. Men mina favoriter som jag alltid bokar är:

Carmine's (En familj på fyra kanske beställer in två rätter och delar och allt är otroligt gott, billigt och glöm inte ta deras friterade calamaris till förrätt!!)
NOBU
La Esquina
El Toro Blanco
Root and Bone NYC
Maya (unlimited mat och drinkar - 1st Ave mellan 64th St & 65th St)
Rosa Mexicano
Grimaldi’s Pizza (Gå till den i Brooklyn)
Bar Pitti
Blue Ribbon Fried Chicken
Boquiera
Flex Mussels
Momofuku Noodle Bar
Tao
The Standard Grill
Bubba Gump (Times Sq - från filmen Forrest Gump)
Lombardi’s pizza
Becco
Babbo
ABC Kitchen
Catch
Buddakan
Spice Market
Panna II
The Spotted Pig
Le Bilboquet
Sugar Factory

För sötsaker älskar jag:
Max Brenner
Serendipity3
Levain Bakery
The City Bakery
Dominique Ansel (skapade de kända cronuts)
Spot Dessert Bar
16 Handles
Magnolia Bakery
Sprinkles ATM

Om jag ska välja ut ett par måsten från dessa för dig som har 2 barn:
Sugar Factory - googla Sugar Factory så förstår du. Alla drinkar kan serveras alkoholfria och det är många familjer där och såväl mat som efterrätter är otroligt goda och värda varenda öre. Se dock till att boka ca en månad i förväg annars än kön in ungefär 3 timmar lång.
Black Tap - Här kan kön vara så lång som 5-6 timmar in. De har väldigt goda hamburgare och deras milkshakes är så kända att de har fått folk att bila från andra stater i USA. Kom därför strax innan öppning för att få bord vid lunch då det är mindre kö (många kommer då in på ca 30 minuter).
Clinton Street Baking Company - väldigt kända för sina pancakes och har ett stort utbud.
16 Handles - godaste Frozen Yoghurt i New York!
Max Brenner - chokladhimlen.
Joe's pizza - helt klart den bästa slicen pizza ni kan få i New York!
Sprinkles ATM - ser ut som en bankomat men ut kommer istället väldigt goda cupcakes!

Har otroligt många fler restaurangtips ifall någon annan skulle vara intresserad av dem!
Tack för en lista med lite ny input till nästa gång! Har varit på en del, och tyckte inte att de var något speciellt, men det fanns mycket nytt som jag inte har testat också! Tack! :)
Vad har du testat tidigare? Kan vara så att det du beställde inte var gott bara, jag brukar oftast kolla på Yelp och Foodspotting vad som varit populärast och beställer det och hittills har det varit gott så jag kanske kan tipsa om det. Men sen har ju vissa av dessa ställen inte varit någon wow-upplevelse, men det är fortfarande god och prisvärd mat! Åker snart och är borta 4 veckor och kan säkert komma med fler tips efter det.
12 feb. 2016 20:18
Har bl.a. testat pizza slices från Joes, och de var helt ok, men inte lika bra som de på 2 Bros tycker jag.

Ladurée tycker jag är lite överskattat (även om det är gott!), men det är nog bara för att jag är bortskämd från Paris som jag är i titt som tätt. :P

Ravagh Persian Grill har jag varit på, maten var ok, men det var usel service. Ilili tyckte jag var trist (men jag vet att de är populära), och Eataly har jag varit på några gånger men tycker inte att det smakar, trots att de är väldigt populära hos många andra.

Rosa Mexicano var vi på en gång, helt ok, men inte något jag går tillbaks till. Lombardi’s pizza är ju en klassiker som tas upp i en hel hög med guideböcker också, och visst var det ätbart, men inte så mycket mer än så tyckte jag.

När det gäller sötsaker håller jag med dig om att Magnolia bakery har mycket gott, och 16 handles har underbar Yoghurt-glass! Har du testat Red Mango? De har också riktigt bra Yoghurtglass tycker jag.

Men jag har ju en massa härliga tips kvar att gå igenom från dig, det uppskattas mycket! :)
12 feb. 2016 22:07
Citerat från Lallarebecca:
Har bl.a. testat pizza slices från Joes, och de var helt ok, men inte lika bra som de på 2 Bros tycker jag.

Ladurée tycker jag är lite överskattat (även om det är gott!), men det är nog bara för att jag är bortskämd från Paris som jag är i titt som tätt. :P

Ravagh Persian Grill har jag varit på, maten var ok, men det var usel service. Ilili tyckte jag var trist (men jag vet att de är populära), och Eataly har jag varit på några gånger men tycker inte att det smakar, trots att de är väldigt populära hos många andra.

Rosa Mexicano var vi på en gång, helt ok, men inte något jag går tillbaks till. Lombardi’s pizza är ju en klassiker som tas upp i en hel hög med guideböcker också, och visst var det ätbart, men inte så mycket mer än så tyckte jag.

När det gäller sötsaker håller jag med dig om att Magnolia bakery har mycket gott, och 16 handles har underbar Yoghurt-glass! Har du testat Red Mango? De har också riktigt bra Yoghurtglass tycker jag.

Men jag har ju en massa härliga tips kvar att gå igenom från dig, det uppskattas mycket! :)
Ja man brukar ju säga att alla har sin favorit pizzaslice i NYC som de försvarar haha!

Jo jag har varit i Paris väldigt mycket med, men gillar deras sallader till lunch! När det kommer till macarons finns det ju inget som slår Paris.

På Eataly vet jag att många har haft olika upplevelser vilket är ganska tråkigt, jag åt ravioli med ricottaost och spenat som var riktigt gott. Rosa Mexicano's höjdare var guacamole med nachos och drinkarna för oss. Vi beställde även in tacos som var goda men inget slog guacamolen de serverade oss där. Jag föredrar Grimaldi's framför Lombardi's faktiskt, har ätit där flera gånger och aldrig blivit besviken.

Ja jag har testat de flesta stora yoghurt ställena i NYC - 16 handles, Pinkberry, Red Mango, Off the Wall, Forty Carrots, NYC Yogurt och många fler och min favorit är 16 handles helt klart. Forty Carrots var också väldigt gott men har inte lika många valmöjligheter. Chobani i Soho är grym för en yoghurtfrukost! Åker man under de varmare månaderna gillar jag Popbar precis bredvid Joe's Pizza på Carmine Street och People's Pop i Chelsea Market. Så svalkande och gott!
13 feb. 2016 10:42
Citerat från Newyorkchic:
Er budget är väldigt svår att hålla i New York där det finns mycket gott att äta. Men jag ska försöka göra mitt bästa för att skriva mina tips och rekommenderar sedan yelp.com och opentable.com/new-york-city-restaurants för att kolla prisnivå, recensioner och även boka bord (de flesta NYC restauranger kräver det).

Jag lever annorlunda från dag till dag, en frukost kan vissa dagar vara en bagel eller wrap från någon bodega för 1-5 dollar, pannkakor med fruktmix för 5 dollar och vissa dagar slår jag på stort. Mina favoritfrukostställen är då:

Sarabeth's
Jack's Wife Freda
The Butcher's Daughter (veganskt med otroligt god frukost!)
Bluestone Lane Collective Café

Little Collins
NOMO SOHO
Le Barricou
Two Hands
Clinton Street Baking Company

När det kommer till lunch föredrar jag snabba luncher on the go, äter ofta pizza slices från mina absoluta favoriter Joe's Pizza på Carmine Street (Typ 1 dollar för en slice och jag blir mätt på 2 stycken) samt John's of Bleecker. Ibland äter jag falafel eller liknande från en av alla miljontals food trucks på gatan. Och ibland, om vi inte har specifika middagsplaner blir det lunch på restaurang och då går jag oftast till:

Café Gitane (jättegoda

Café Habana
Black Tap (En av mina absoluta måsten i New York, googla Black Tap NYC så förstår ni, men det är långa köer så kom vid 10:30 för lunch vid ca 12)
Ladurée
Veselka
Macaron Café

Sushi Samba
Nish Nush
Ravagh Persian Grill
ilili
Eataly (ägs av Joe Bastianich från Masterchef USA, god och prisvärd mat!)
Luke's Lobster (lobster rolls)
Red Hook Lobster Pound
The Lobster Place
Shake Shack
Five Guys

Middagar bokar jag ofta i förtid, är jag fortfarande mätt från lunch brukar jag äta pizza slice, våfflor från Wafles & Dinges eller något från en Bodega. Men mina favoriter som jag alltid bokar är:

Carmine's (En familj på fyra kanske beställer in två rätter och delar och allt är otroligt gott, billigt och glöm inte ta deras friterade calamaris till förrätt!!)
NOBU
La Esquina
El Toro Blanco
Root and Bone NYC
Maya (unlimited mat och drinkar - 1st Ave mellan 64th St & 65th St)
Rosa Mexicano
Grimaldi’s Pizza (Gå till den i Brooklyn)
Bar Pitti
Blue Ribbon Fried Chicken
Boquiera
Flex Mussels
Momofuku Noodle Bar
Tao
The Standard Grill
Bubba Gump (Times Sq - från filmen Forrest Gump)
Lombardi’s pizza
Becco
Babbo
ABC Kitchen
Catch
Buddakan
Spice Market
Panna II
The Spotted Pig
Le Bilboquet
Sugar Factory

För sötsaker älskar jag:
Max Brenner
Serendipity3
Levain Bakery
The City Bakery
Dominique Ansel (skapade de kända cronuts)
Spot Dessert Bar
16 Handles
Magnolia Bakery
Sprinkles ATM

Om jag ska välja ut ett par måsten från dessa för dig som har 2 barn:
Sugar Factory - googla Sugar Factory så förstår du. Alla drinkar kan serveras alkoholfria och det är många familjer där och såväl mat som efterrätter är otroligt goda och värda varenda öre. Se dock till att boka ca en månad i förväg annars än kön in ungefär 3 timmar lång.
Black Tap - Här kan kön vara så lång som 5-6 timmar in. De har väldigt goda hamburgare och deras milkshakes är så kända att de har fått folk att bila från andra stater i USA. Kom därför strax innan öppning för att få bord vid lunch då det är mindre kö (många kommer då in på ca 30 minuter).
Clinton Street Baking Company - väldigt kända för sina pancakes och har ett stort utbud.
16 Handles - godaste Frozen Yoghurt i New York!
Max Brenner - chokladhimlen.
Joe's pizza - helt klart den bästa slicen pizza ni kan få i New York!
Sprinkles ATM - ser ut som en bankomat men ut kommer istället väldigt goda cupcakes!

Har otroligt många fler restaurangtips ifall någon annan skulle vara intresserad av dem!
Hej....

Åh tack så mkt för alla tips,vi kommer att säkert att äta på en del av dessa ställen ,vi är en pizza o hamburger familj :-)
Och cupcakes är en favvo, så magnolia blir det 100% , men det finns ett ställe som heter baby cake som bakar gluten, och mjölkfria bakverk som tydligen ska smaka fantastiskt....

Budgeten blir lite som det kommer, men vi äter inte på dyra restauranger varje dag menar jag.

Vi älskar mexikansk mat ....finns en restaurang som heter EL Mexo...tror jag ...den ska vi testa :-)
13 feb. 2016 13:08
Citerat från Teresan76:

Åh tack så mkt för alla tips,vi kommer att säkert att äta på en del av dessa ställen ,vi är en pizza o hamburger familj :-)
Och cupcakes är en favvo, så magnolia blir det 100% , men det finns ett ställe som heter baby cake som bakar gluten, och mjölkfria bakverk som tydligen ska smaka fantastiskt....

Budgeten blir lite som det kommer, men vi äter inte på dyra restauranger varje dag menar jag.

Vi älskar mexikansk mat ....finns en restaurang som heter EL Mexo...tror jag ...den ska vi testa :-)
Gillar ni cupcakes så måste ni förutom Magnolia också besöka Crumbs, enligt mig är de minst lika bra som Magnolia!

Gillar ni mexikanskt och vill käka billigt och inte har något emot fastfood-känsla så tipsar jag även om Moe´s Southwest Grill, finns på flera ställen, men jag går oftast till den på 6th Ave nära 38th street. :)
13 feb. 2016 18:24
Ja babycakes har jag testat tidigare, Crumbs Bake Shop är också jättegott, de gick i konkurs men har nu öppnat igen! Andra riktigt goda cupcakes ställen är Little Cupcake Bakeshop i Nolita och Molly's Cupcakes ganska nära Joe's Pizza. Molly's Cupcakes har kommit att bli en stor favorit hos mig och de har många goda smaker bl.a. Salted Caramel Cupcakes och Blueberry Cheesecake cupcakes. Vill man testa flera smaker så är Baked By Melissa ett jättebra alternativ då de säljer minicupcakes i många olika smaker.

När det kommer till mexikanskt vet jag att många gillar Chipotle, jag själv är inget fan av varken Chipotle eller Taco Bell (gillar oftast inte att äta på stora kedjor) men just nu har Chipotle mängder med fall där kunder hamnat på akuten p.g.a. E.Coli bakterier så jag skulle undvika dem.