Navmii i Florida

8 mars 2015 18:45
Visningar: 251
Hej

Någon som har erfarenhet av att använda appen navmii i Florida?
Är den värd att ladda hem och använda?
Tänkte använda den istället för att hyra en GPS med bilen.
Av Totopez
9 mars 2015 08:31
För mig har NavMii funkat bra i USA, inkl Florida. Appen fick lite spel när motorvägen var avstängd och jag var tvungen att hitta en alternativ väg mellan Tampa och Orlando (den ville hela tiden ge mig en ny rutt som innebar att komma tillbaka till motorvägen), men annars inga problem. Tänk på att du måste ha någon slags hållare till mobilen.

Ett annat alternativ är att köpa en GPS, antingen begagnad på ebay eller köra in på en WalMart eller liknande och skaffa en för 50 USD.

Vad du än gör, hyr inte genom biluthyrarna. Du får betala alldeles för mycket pengar, särskilt på längre hyror.
Av Younso
9 mars 2015 09:09
Om man har en iphone så är navigon US East för 289 kr värt besväret.
9 mars 2015 11:51
Oavsett vad du väljer så hyr inte av hyrbilsföretaget. Om du kör android så kan jag rekommendera OsmAnd. Gratis (finns betalversion för ca 45 kr) och använder OpenStreetMap som är ett ideellt projekt.

Kanske inte lika välpolerat interface, men funktionellt.
9 mars 2015 20:28
tack för era svar! Funkar dessa appar lika bra på tex en iPad? Funkar apparna även utan uppkoppling/ offline?
Av Younso
9 mars 2015 22:03
Navigon går att köpa till en ipad och behöver inget nätkoppling. Funkar direkt mot satelliter.
Av Birgere
9 mars 2015 23:47
Citerat från Younso:
Navigon går att köpa till en ipad och behöver inget nätkoppling. Funkar direkt mot satelliter.
nja... om paddan bara har WiFi så har den ingen GPS modul mao så funkar inte navigeringen... kanske dom senaste IPAD Air WiFi har GPS.....