När boka flyg till Thailand?

21 juni 2018 20:22
Visningar: 516
Tänkte tillbringa julen i Thailand och undrar om det är billigast att boka flyget nu eller lite närmare avresan? Min plan är Bangkok, sen buss till Pattaya och/eller Koh Chang. Jag vill vara borta tre veckor - är det rimligt med totalt 16000:- att spendera på både flyg och uppehälle? Har varit i Thailand förut, men det är längesedan och nu tänkte jag resa helt ensam så rum blir väl dyrare...
Av Bibby
21 juni 2018 20:51
Hoppas på erbjudanden, kan komma för 5'-8', sen hotell, ja finns massor så inga problem.
21 juni 2018 22:39
Bör jag slå till så snart jag hittar ett bra erbjudande redan nu?
Blir det dyrare, inte billigare, med tiden?
Av Hawaii
22 juni 2018 00:57
Citerat från Joylee_007:
Bör jag slå till så snart jag hittar ett bra erbjudande redan nu?
Blir det dyrare, inte billigare, med tiden?
Finns ingen som vet. Kan bli billigare, men med tanke på att det är runt jul, nog betydligt större risk att det blir dyrare. Slå till om du ser ett pris du tycker är acceptabelt.
22 juni 2018 20:44
Rum blir billigare om man reser ensammen, men med charter, vanligtvis mycket dyrar. Jag reser alltid ensammen och ibland är det samma pris om du är en eller 2. Du betalar för rummet, inte för sängen.
Av Marviil
24 juni 2018 09:29
I regel blir reguljära flygbiljetter dyrare ju närmare avresa du kommer. Det kan i vissa fall bli billigare också men det är undantag. Boka gärna 6-10 månader i förväg är mitt tips.
24 juni 2018 09:40
Tack, då slår jag till så snart jag ser en rimlig resa och går inte och drar på det!
24 juni 2018 09:56
Just runt jul och till ett populärt resmål som Thailand är det ju tidigare desto bättre som gäller.
24 juni 2018 20:05
Hej!
Med tanke på att det går åt så få semesterdagar för att kunna vara iväg 3 veckor så är flygbiljetterna jättedyra i år. Sen är det inte bättre att kronans värde är så lågt. Jag hade slagit till när det känns som om du inte blir rånad😉vi har bokar charterflyg denna julen och efter att vi bokade så har det höjts med tusentals kronor./Susanne