När är det bäst att boka billigt flyg till Paris?

2 jan. 2016 22:59
Visningar: 731
Jag ska åka den 4:e eller 5 maj med min dotter till Paris o stanna tills den 8/5.

Jag kan nu hitta flyg för oss båda från 3 000 kr. Går det att vänta att boka o hoppas på billigare? När är det i sådana fall bäst att boka?

Mvh Patrik
Av Pelle77
2 jan. 2016 23:07
Det är vid kristi himmelfärd. Boka direkt!
Av Hawaii
3 jan. 2016 02:37
Bästa tiden att boka är alltid när man hittar ett pris man kan vara nöjd med - oavsett hur lång tid innan. Detta givetvis efter att man har kollat runt så att man har koll på priserna. Priset kan gå ner och det kan gå upp och det kan gå både upp och ner innan avresan. Kruxet är att INGEN vet OM det kommer att gå ner, och om det skulle inträffa är det ingen som vet NÄR detta kommer att inträffa.
3 jan. 2016 11:55
Jag säger som övriga, har man ett fast resmål och ett fast datum, är det alltid bäst att boka så snabbt som möjligt.
Chansen att just det resmålet just det datumet skulle gå ner i pris är närmast obefintlig.

Möjligen om man är flexibel i tid och/eller plats (och inte åker över en svensk storhelg) kan det löna sig att vänta in någon rea, som ju kommer då och då.

Annars brukar 2000kr vara ett riktmärke för mig inom Europa. Under 2000 kr, slå till.
Över 2000 kr för dyrt. (undantaget är väl grekiska övärlden som är dyrare)
3 jan. 2016 12:15
Hej,

For att sakra ett visst datum ar det bra att boka nu men 1500 per person hade jag inte betalat. Hittar ofta flyg for runt 500-600 per person.

Hade avvaktat lite. Ska boka resa det datumet sjalv och bokar nog i februari-mars.

/ William
3 jan. 2016 12:24
Tackar för svaren!

Det känns lite dyrt men eftersom jag är väldigt oflexibel pga jobb o barn lutar det åt att jag bokar snart.
Av Birgere
3 jan. 2016 14:23
är det 1500 med Ryan från Skavsta så låter det väl lite dyrt men att priset skulle gå ner vette tusan om det nu ligger i samband med kristiflygare.
3 jan. 2016 15:12
Citerat från Patriknorrkoping:
Jag ska åka den 4:e eller 5 maj med min dotter till Paris o stanna tills den 8/5.

Jag kan nu hitta flyg för oss båda från 3 000 kr. Går det att vänta att boka o hoppas på billigare? När är det i sådana fall bäst att boka?

Mvh Patrik
Boka snabbt, innan William tar de billigaste biljetterna ;-)
Av Bibby
3 jan. 2016 18:20
Jag hade väntat på nåt erbjudande, kommer garanterat efter alla helgerna.
Ser en banner just nu där SAS erbjuder 1 miljon billiga biljetter, kolla där.
KLM/AF brukar ha många erbjudanden.
Leta på bolag som inte kör direkt, de kan ha riktigt billiga biljetter ibland, typ Lufthansa, Swiss, Brussels, etc...
3 jan. 2016 22:05
Hejsan!
Jag hade bokat direkt med det priset förutsatt att det är de avgångstider du vill ha.
De billigaste biljetterna gäller oftast sämre avgångstider både till och från resmålet. För 700-800 kr/pers så får du troligen en mycket sen utresa och en mycket tidig hemresa vilket gör att man förlorar 2 dagar. På de billigaste biljetterna tillkommer också kostnad för bagage om man inte reser med enbart handbagage.
Vi åker också i maj och har redan bokat, 1400 kr/pers utresa tidig förmiddag och hemresa sen eftermiddag inkl incheckat bagage till och från CDG.
Men som någon ovan redan sagt, bestäm själv ett pris du tycker är rimligt och kör på det.
Hälsningar
Anette
3 jan. 2016 22:42
Jag ska nog köpa imorgon, får inte se bra hemresa som jag vill men kompenserar det genom att sticka iväg en dag tidigare...

Tack för input!